Track, vraag over richtingaanduiding

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Enrico333

Track, vraag over richtingaanduiding

Berichtdoor Enrico333 » 30 nov 2014 14:15

Heb een Garmin Montana Gps.

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om bij een "Track" een richtingsaanduiding te hebben.
Bij een "Route" i.p.v. een "Track" zie je op het scherm een te volgen pijl.
Het gebeurt dat ik een "Track" volg waarbij de te volgen wegen mekaar kruisen of samenkomen, dan kan het gebeuren dat het niet altijd duidelijk is waar je heen moet, zoals bijvoorbeeld bij een kruispunt met 4 richtingen waarbij je niet kan zien welke richting je nu moet nemen.
Gebruik het liefst een "Track" omdat deze veel meer punten heeft dan een "Route" en daardoor meer detail heeft van de te volgen weg.
Op mijn Garmin Montana is het aantal via-punten bij het converteren van een "Track" naar een "Route" beperkt tot maximum 50, anders kan de "Route" niet geladen/gelezen worden.
Is er iemand die weet hoe ik op een "Track" toch kan beschikken over een aanduiding van de te volgen weg?

Beste dank bij voorbaat voor de tips.

Enrico333
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 dec 2014 20:21

Het kan wel, maar kan ook tegen je werken, zeker als je de track nogmaals kruist.

In de JaVaWa RTWtool kun je koersaanwijzingen naar ene POI bestand omzetten, dit POI bestand laad je met de hand naar je toestel in de \garmin\poi\ folder en zodra je dr track volgt zul je voor een bocht een melding krijgen.

De methode lijkt erg op flitspalen, er wordt gebruik gemaakt van nabijheidsalarm. Dit houdt ook in dat als je de track omgekeerd volgt of als er geen track actief je deze meldingen krijgt. De POI bestanden zijn er alleen via een computer uit te halen.

Lees de help van RTWtool en ga eens testen met een klein rondje.

Tweede mogelijkheid is dat je wel een route kunt laden van meer dan 50 via-punten in een route. Nadat je de route gemaakt hebt, en zeker weet dat de kaart versie identiek is in je toestel, kun je van een route de via-punten aten verwijderen, via Opties - Toesteloverdrachtsinstellingen of handmatig via rechtermuisknop op de route linksonder kiezen voor Verwijder routepunten, er zitten dan geen via-punten meer in, de route word door de Montana gevolgd (herberekenen bij foutrijden wel uitzetten).

Hier mee is de route niet meer aanpasbaar in toestel, maar is wel de limiet van 50 via-punten te omzeilen. Probleem kan nu wel worden dat de routes te lang worden en het lang kan duren voordat de Montana de route toont (incl Ga knop).

Ikzelf heb eerder de nijging om deze routes op een logische plaatst in 2je te delen, er kunnen tenslotte 200 routes in de Montana en met logische genummerde en gegeven namen aan routes is het vrij makkelijk en weer duidelijk wat bij elkaar hoort.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Superrob

Berichtdoor Superrob » 02 mei 2016 21:08

Ik heb dus precies hetzelfde issue met mijn Garmin 810. Ik download een gpx track en wil em daarna gaan narijden maar als er kruisingen in voor komen is het niet duidelijk welke kant ik nu op moet gaan.

Is hier voor de garmin 810 een oplossing vor?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 mei 2016 21:13

Ja, zelfde method. Alleen kies je dan voor conversie naar een koers met koerspunten, die je direct naar de Edge laat zenden met de RTWtool.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”