Wat is de beste optie? OSM en/of CT 2014.2 Nuvi 360

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Tcf600

Wat is de beste optie? OSM en/of CT 2014.2 Nuvi 360

Berichtdoor Tcf600 » 24 mei 2014 17:59

Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben Piet, 35 jaar, woon in Brabant.
Ik wil naar Bosnie op vakantie dit jaar en heb al jaren een Nuvi 360 naar tevredenheid in gebruik.

Ik heb een probleem:

Ik heb op mijn Nuvi als interne kaarten de volledige Europa kaart van CityNavigator 2008 NT staan .
Op mijn SD-kaart heb heb CityNavigator 2014.2 staan evenals OSM maps 2014 met de kaartdelen die ik nodig heb om naar Bosnie te reizen.
Ik krijg een fout met werken met JaVaWa zijnde dat de Segementen al in andere bestanden voorkomen. Deze fout geeft hij in de 2 laatst genoemde mappen aan. Wat is nu handig om te doen?
2008 upgraden intern naar 2014.2? Of nog een heel andere optie?
Ik heb al gezocht op google en dit forum maar nog geen bevredigend antwoord gevonden.

M.vr.gr.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 mei 2014 20:13

Ik snap het nog niet helemaal, geeft de Device manager aan dat de kaartsegmenten overlappen, of dat de segmentnummers overeenkomen?

De eerste is niet erg, zolang je de juiste kaart maar aan/uit zet als je daar bent, zodat de overlap niet door de nuvi word gebruikt.

Indien de segmentnummers overeenkomen tussen OSM en CN, dan word het lastig, het kan wel maar er mag tussen de kaarten geen overlap qua kaart zijn en beide dienen an te blijven staan.

Met JDM kun je via Extra een rapport maken en de link hier plaatsen, dan kunnen we meekijken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Tcf600

Berichtdoor Tcf600 » 24 mei 2014 20:24

Marco schreef:Ik snap het nog niet helemaal, geeft de Device manager aan dat de kaartsegmenten overlappen, of dat de segmentnummers overeenkomen?

De eerste is niet erg, zolang je de juiste kaart maar aan/uit zet als je daar bent, zodat de overlap niet door de nuvi word gebruikt.

Indien de segmentnummers overeenkomen tussen OSM en CN, dan word het lastig, het kan wel maar er mag tussen de kaarten geen overlap qua kaart zijn en beide dienen an te blijven staan.

Met JDM kun je via Extra een rapport maken en de link hier plaatsen, dan kunnen we meekijken.

De segmentnummers komen overeen in gmapsuppimg zegt het fout rapport . Ik zal zsm een rapport maken en ben wat aan het experimenteren. Ik laat het zsm weten, dank voor de snelle reactie in ieder geval.
Tcf600

Berichtdoor Tcf600 » 25 mei 2014 14:38

Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2014 14:58

Het lijkt als of de kaartnamen OSM en City navigator door elkaar heen zijn gehaald en je dubbele selecties hebt gemaakt.

Maar daar stopt het met dit draadje mee, want je CN kaart is niet legaal en behandelen en hulp bij illegale kaarten hoort niet op dit forum thuis.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Tcf600

Berichtdoor Tcf600 » 25 mei 2014 15:01

Marco schreef:Het lijkt als of de kaartnamen OSM en City navigator door elkaar heen zijn gehaald en je dubbele selecties hebt gemaakt.

Maar daar stopt het met dit draadje mee, want je CN kaart is niet legaal en behandelen en hulp bij illegale kaarten hoort niet op dit forum thuis.

Bedankt voor de reactie.
De CN kaart is gewoon netjes aangeschaft, als die illegaal is dan ben ik dus opgelicht :roll:
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2014 15:25

Als het gekocht is op Marktplaats, dan is het eigenlijk altijd illegaal, m.a.w. je hebt altijd teveel betaald. Een City Navigator kaart op DVD in de winkel kost € 90,- en nooit 15 of 25 euro.
Marco.

.
Tcf600

Berichtdoor Tcf600 » 25 mei 2014 15:28

Marco schreef:Als het gekocht is op Marktplaats, dan is het eigenlijk altijd illegaal, m.a.w. je hebt altijd teveel betaald. Een City Navigator kaart op DVD in de winkel kost € 90,- en nooit 15 of 25 euro.

Beste Marco, ik heb er 50 euro voor betaald op Ebay. Dit nooit meer dus :(

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”