Verbinding basecamp en google earth is weg

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

H M van Laar

Verbinding basecamp en google earth is weg

Berichtdoor H M van Laar » 13 jun 2018 10:52

In basecamp is de button google earth opeens verdwenen en in de plaats staat er nu"selected items on map".Bij indrukken van deze button gebeurt er niets. Ik lees wel dat er een fout melding verschijnt bij mensen maar een button die er opeens niet meer is ben ik niet tegen gekomen .
Is er een oplossing?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 jun 2018 13:44

Dit klopt helemaal, want in de nieuwe BaseCamp versie is de koppeling verwijderd uit het menu Beeld. Er zijn al veel langer problemen met de koppeling tussen BaseCamp en Google Earth en in deze versie heeft Garmin besloten om de koppeling te verwijderen.
Ergens eind van dit jaar/ begin volgend jaar komt er een nieuwe BaseCamp versie en mogelijk heeft die weer de koppeling, maar dat weten we pas als die er is.

De geselecteerde items vermelding snap ik nog niet, dat is een heel ander menu (en de tekst is Engels).

Hoe krijgen we nu gegevens van BaseCamp naar Google Earth?
  • Selecteer een lijst in de bibliotheek en kies dan via menu Bestand - Exporteren en sla het bestand ergens op waar je het weet terug te vinden.
  • Daarna Google Earth openen en via menu Bestand - Openen (kies type bestand: Gps) en dan het betreffende bestand openen.

Of gebruik maken van het programma BC2GE, info staat hier in het Engels: https://forums.garmin.com/forum/mac-win ... ost1361224
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”