Garmin 62st wil niet via USB verbinden met de computer

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Dido

Garmin 62st wil niet via USB verbinden met de computer

Berichtdoor Dido » 30 jun 2013 16:26

Wanneer ik mijn Garmin 62ST aansluit op mijn computer dan zou er in het scherm van het apparaat het USB symbool moeten verschijnen. Hier uit blijkt dan dat er een verbinding is tussen de Garmin 62ST en de computer.
Helaas doet hij dat niet, en ik kan op geen enkele manier een USB verbinding tot stand brengen met de computer. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lukt. Wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes
Dido
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 jun 2013 20:10

Hoe staat de interface ingesteld?

Druk deze knoppen achter elkaar:
Menu - Menu - Stel-in (enter) - Systeem (enter) -> Interface veld op Garmin serieel (standaard) of Garmin Spanner

Bij Garmin serieel hoort de 62 direct naar USB stand te gaan, bij Garmin Spanner vraagt de GPS of je naar USB wilt gaan.

Sluit de 62 ook eens aan zonder batterijen/accu's erin, na inpluggen van de USB-kabel (die dan ook in de computer zit) hoort de 62 aan te gaan.

Daarnaast zijn er nog andere mogelijkheden: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=754

En als het dan nog niet lukt, dat terug voor garantie, dan is verm. de USB poort van de 62 kapot.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Dido

Berichtdoor Dido » 01 jul 2013 08:43

Hallo Marco
Bedankt voor je bericht.
Ik heb alles doorlopen zoals omschreven maar probleem blijft het zelfde. Op het ene moment dan komt hij gelijk op de kaart, en op een ander moment krijg ik de melding, Alle waypoints en tripgegevens worden opgeslagen en loopt dan naar 4 tot 7 % en het scherm verdwijnt dan langzaam en is dan uit. Wat is wijsheid.
Groetjes
Jos
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jul 2013 08:59

Probeer eerst dit eens:

Turn the device off and insure all cables are disconnected from the GPS
Press and hold the power button
Continue holding power while also plugging the mini-USB into the device

En daarna met de JaVaWa Device manager controleren (extra menu knop) of er mogelijk beschadigde GPX bestanden in de 62 zitten.

Als dit niet lukt nog eens een hard-reset van de gpsmap62 doen en het dan nog eens proberen: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=819

Werkt dit allemaal niet, dan terug naar de leverancier.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”