Kaarten beheren in een eTrex30

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Dagini

Kaarten beheren in een eTrex30

Berichtdoor Dagini » 02 mar 2013 18:41

Heb een etrex30 van garmin en mijn kaarten staan op het interne gehuegen heb nu een nieuwe microsd kaart en zou nu graag allen kaarten samen op deze kaart zetten
kan iemand mij vertellen op welke manier ik dit het best doe??
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 mar 2013 18:48

Gebruik programma JaVaWa Device Manager om de kaarten fysiek te verplaatsen.

Wat voor kaarten zijn het? (of hoe heten ze)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 02 mar 2013 18:57

Het betreft topomap benelux openfietmap en onroute fietskaart1.63
ook bijkomend de onroute fietskaart1.63 zie ik wel staan in basecamp maar niet in mapsourse wat kan de oorzaak zijn??
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 mar 2013 19:47

Vertel even hoe je aan de kaarten komt en hoe je ze op de eTrex hebt geplaatst.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 03 mar 2013 17:24

Eigenlijk Marco zijn dat uw zaken niet naar om u niet op slechte gedachten te brengen heb via internet(futurumshop) een etrex 30 met topokaart en Garmin BeNeLux Cycling en niet zoals eerder gemeld fietskaart1.63 . aangekocht
moet je ook de factuur zien,,,
de andere fietskaart is er een die je vrij van het iternet kan downloaden
de topo en openfietskaat heb ik via mapsourse op het interne gehuegen geplaatst maar de fietskaart staat ook op mijn pc in de garmin map en nog nietop mijn gps en word enkel in basecamp gezien maar niet in mapsourse
heb nu een groter micosdkaart en zou alle kaarten daar willen samen zetten
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 mar 2013 18:08

Ik was wat achterdochtig, maar in dit geval niet nodig, sorry. Ik wil voorkomen dat er vragen beantwoord worden op dit forum over illegale kaarten. En hoe meer gedetailleerde info er word gegeven, des te beter kunnen we (gratis) helpen.

Concreet:
Topo BeNeLux op DVD of microSD? microSD, dan is en blijft die op die microSD en niet over te zetten naar een andere microSD of intern in toestel. Op DVD, dan kan beide, dan is die handmatig overgezet met MapSource of MapInstall (beide van Garmin).

Garmin Cyclemap, die bestaat alleen op microSD, combineren met een Topo BeNeLux microSD op dezelfde microSD kan niet, en overbrengen naar en grotere microSD kan niet.

Zet je de Garmin kaart van microSD over op een andere microSD, dan werkt de kaart niet meer in je GPS: Can't authenticate Map of iets dergelijks.

De Openfietsmap.nl kaart heeft geen beveiliging en kan overal op geplaatst worden. Maar wil je deze bij plaatsen bij bv de Cyclemap microSD, dan kan dat, alleen kan het ook zijn dat er dan te weinig ruimte is op dat microSD kaartje van de Cyclemap, dus past het niet.

OnRoute fietskaart is dacht ik ook niet beveiligd en kan overal op staan, maar is eigenlijk nutteloos, omdat je de Openfietsmap.nl kaart ook hebt en die veel beter.

Een kaart die alleen in BaseCamp word getoond en niet in MapSource kan 2 oorzaken hebben:
1. MapSource is te oud, bijwerken naar de laatste versie.
2. De kaart staan niet op de PC, maar op microSD of in GPS en BaseCamp kan die wel gebruiken, maar MapSource niet. Indien toestel is losgekoppeld, dan zal BaseCamp deze ook niet meer zien.

Kaarten laden? Gebruik Garmin MapInstall en wissel van kaart om daarna de volgende te kiezen (trek een vierkantje).

eTrex en MapSource is slechte combi, eTrex en BaseCamp zijn voor elkaar gemaakt. Vooral voor uitlezen van de eTrex.

Kaarten beheren en controleren op de PC met JaVaWa GMTK programma. Kaarten op en tussen toestel en microSD verplaatsen en beheren kun je met JaVaWa Device Manager programma doen.
Van beide programma's is veel op Google en dit forum te vinden.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 mar 2013 20:11

Dagini schreef:heb met javawa mijn kaarten verplaats naar de micro sd kaart en op het interngeheugen verwijdert maar nu zie ik geen kaarten meer
de kaarten zijn nog wel te zien op mijn pc via mapsourse
kan umij hiermede ook verder helpen??
alvast veel dank

Als je met JaVaWa Device Manager de kaarten hebt verplaats, dan zal JaVaWa Device manager je ook vertellen of de kaarten goed in de GPS staan.

Als je ze met de hand hebt verplaatst en ze staan niet in de \Garmin\ folder en de extensie van het bestand is niet juist, dan zal de GPS en JDM de kaarten niet herkennen.

Ik kan dit niet voor je oplossen door wat op dit forum te typen. Ik zou je aanraden om voor dit probleem onze GPS Helpdesk te gebruiken.
Marco.

.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 06 mar 2013 00:21

Marco schreef:Als je ze met de hand hebt verplaatst en ze staan niet in de \Garmin\ folder en de extensie van het bestand is niet juist, dan zal de GPS en JDM de kaarten niet herkennen.

Kleine correctie: JDM vindt kaarten ook als ze op de verkeerde plek staan, en zal dat aangeven.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Dagini

Berichtdoor Dagini » 06 mar 2013 17:09

heb ze via basecamp opnieuw op de gps (sd kaart)geplaatst en nu zijn ze opnieuw zichtbaar.
nog een klein vraagje weet je soms ook hou ik de tripteller op 0 kan zetten??
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 mar 2013 17:44

Tripteller is gelijk aan een odo/tripteller in een auto. Niet naar 0 te zetten.

Enige manier is een hard-reset uitvoeren, maar dan ben je ook weer terug naar fabrieksinstellingen. Kaarten blijven wel gewoon aanwezig.
Marco.

.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 07 mar 2013 08:46

OK bedankt ik dacht dat niet dat dit een totaal teller was !!! maar tripteller inderdaad kon ge reset worden

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”