naam kaart veranderen in Etrex?

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Wolf

naam kaart veranderen in Etrex?

Berichtdoor Wolf » 05 feb 2013 16:15

Ik gebruik de OFM en OSM kaarten in mijn Etrex. (de gmapsupp.img)
Als je de naam opvraagt kun je niet uitmaken welke kaart geladen is.
Is het niet mogelijk om de naam van de kaart in de Etrex een meer zinvolle naam te geven, zodat ik direct kan zien welke SD met welke kaart erin steekt?

vb. nu is OFM benelux geladen en er verschijnt:
"FR-Tourcoing ....."
smartphone/tablet met Osmand en Google maps
Nuvi 765T (wordt nog weinig gebruikt)
Etrex Legend HCx
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 feb 2013 17:11

Met de JaVaWa Device Manager kun je wel wat doen qua namen, maar niet alles, omdat het een samengestelde kaart is.

Maar beter is om de kaarten via JaVaWa GMTK op de computer eerste korte en logische namen te geven (In Extra menu) dan word het in de eTrex ook veel duidelijker.

Daarna wel opnieuw de kaart maken met MapSource of MapInstall

Owh, wacht, druk in de eTrex nog eens 1x extra op Menu? Dan kun je de hele kaart uit/aan zetten. Indien al gevonden, zie hierboven.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Wolf

Berichtdoor Wolf » 05 feb 2013 17:56

Marco schreef:Met de JaVaWa Device Manager kun je wel wat doen qua namen, maar niet alles, omdat het een samengestelde kaart is.

Hier moet ik eens kijken of ik iets aan de naam in de Etrex kan doen, maar ik dacht van niet.
Marco schreef:Maar beter is om de kaarten via JaVaWa GMTK op de computer eerste korte en logische namen te geven (In Extra menu) dan word het in de eTrex ook veel duidelijker.

Dan had ik al gedaan.

Marco schreef:Daarna wel opnieuw de kaart maken met MapSource of MapInstall

Dat.... had ik gehoopt niet te moeten doen.

besluit: in 't vervolg dat gsupmapp-bestand niet meer downloaden van OSM, maar zelf aanmaken nadat kaart geinstalleerd is in Mapsource EN nieue naam gekregen heeft.
Etrex Legend HCx
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 feb 2013 17:59

als de gmappsupp.img direct vanaf OSM op de microSD is gezet, dan kun je alle 3 namen aanpassen met JDM.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Wolf

Berichtdoor Wolf » 05 feb 2013 21:50

Marco schreef:als de gmappsupp.img direct vanaf OSM op de microSD is gezet, dan kun je alle 3 namen aanpassen met JDM.

Dat had ik nu gedaan... gevolg: Etrex vindt de kaart niet meer.
Dan heb ik maar terug de bestandsnaam gmapsupp.img
gemaakt.

Het renamen van de kaartnaam en de kaartenset in JDM verandert niets aan de naam die ik zie in de Etrex :-( .
de naam die op de Etrex verschijnt zit dan intern in het bestand gmapsupp.img gespecificeerd.
Ik zal dan toch moeten via MS gaan zeker?
Etrex Legend HCx
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 05 feb 2013 21:59

Je moet met JDM niet de bestandsnaam wijzigen (dan werkt het inderdaad niet meer), maar de kaartnaam.

Er zijn vier opties:
- Bestandsnaam wijzigen
- Kaartnaam wijzigen (met een submenu voor elke afzonderlijke kaart)
- Naam kaartenset wijzigen
- Naam in BaseCamp wijzigen

De tweede moet je dus hebben.
Laatst gewijzigd door JaVaWa op 05 feb 2013 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 feb 2013 22:01

In de eTrex op het kaart scherm, 1x menu dan naar de (I) en daar zie je kaart segmenten die je stuk voor stuk kan uit/aan zetten. Maar dat is niet handig en die namen kun je inderdaad niet wijzigen.

Druk dan nogmaals op Menu

Nu kun je de hele kaart aan/uitzetten
Marco.

.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 05 feb 2013 22:03

Oh ja, dat had ik even over het hoofd gezien. De namen van de kaartsegmenten kun je niet wijzigen, ook niet met GMTK.
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Wolf

Berichtdoor Wolf » 05 feb 2013 23:29

ok bedankt, blijft dus nog altijd zoals in mijn laatste reply: je kan met javawa (of iets anders) de naam zoals deze verschijnt bij opvragen Kaartinfo op de Etrex niet wijzigen.

Wel zie ik als ik, zoals Marco zegt, in dat scherm op Menu druk, staat onderaan Hide benelux_OFM en dat is de naam die ik in javawa ingegeven heb.
DUS: zo krijg ik wel de gevraagde info.
bedankt.
Wanneer nemen jullie alle Garmin-software over, zodat alles wat eenvoudiger wordt? :-)

EDIT: in mijn Nuvi lukt het wel: bij veranderen Kaartnaam, zie ik deze naam ook bij Kaartinfo.
Etrex Legend HCx

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”