problemen met mijn etrex legend Hcx

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Miekevangool

problemen met mijn etrex legend Hcx

Berichtdoor Miekevangool » 29 jun 2009 12:03

Hallo
Ik heb problemen met het gebruik van mijn etrex legend Hcx. Ik maak routes aan in mapsource en zet die dan over naar mijn gps. De gps begint dan te rekenen en we krijgen dan een andere route. Soms gaat die zelfs tot een bepaald punt en maakt dan een U-bocht waardoor we dan terug moeten vanwaar we gekomen zijn. Hoe kan ik dit vermijden en welk zijn de beste routeringinstellingen die ik moet instellen voor het rijden met een racefiets. Als we rijden in de zon, zien we heel moeilijk de aanwijzingen op het scherm en moeten dan stilstaan in de schaduw om het te kunnen lezen. Heeft daar misschien iemand een oplossing voor?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jun 2009 15:49

Welke kaart gebruik je?
Welk profiel: Voetganger, Fietser, Auto/Motor
Hoe staan je vermijdinginstellingen?

Klinkt alsof je in Mapsource een ander profiel met instellingen gebruikt dan in Mapsource. De herberekening klopt, dat doen alle eTrex toestellen bij activeren van de route.

In Mapsource - Menu Bewerken - Voorkeuren en dan Tabblad Routering
In Toestel - Menu Menu - Instellen - Routering en dan onder de vermijdinginstellingen controleren
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Miekevangool

Berichtdoor Miekevangool » 29 jun 2009 17:41

Ik gebruik de routeplanner Benelux fietser/wandelaar.
Op de gps zijn mijn instellingen : volg wegen, kortere tijd,
berekeningswijze : beste route,
bereken routes voor fiets

vermijd : U-bochten en onverharde wegen

Kan ik voor het rijden met een racefies beter de auto/moto instelling gebruiken?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jun 2009 23:01

Nee, dit is prima, ik zou alleen ook u-bochten vermijden niet gebruiken.

Advies: Plaats wat meer route punten in de route, zodat de afwijking die tijdens herberekenen in toestel optreed minder kans heeft.
En let op deze routes niet meer dan 50 routepunten hebben, anders de route in 2je hakken.

Andere mogelijkheid is om je route te vertalen met WinGDB3 naar een track (optie 5) Hierna de track te laden en op de track de trackback uitvoeren. Dan ook navigatie, maar dan vast met en max. van 500 trackpunten per track.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Miekevangool

Berichtdoor Miekevangool » 01 jul 2009 21:52

hoe werkt dat track backen eigenlijk. Als ik vraag track back vraagt hij een punt waarnaar je gaat track backen. Moet je dan het begin of eindpunt ingeven ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jul 2009 22:54

Beide kan, maar sta je bij het eindpunt, dan geef je het beginpunt op.

Let wel, als begin en einde hetzelfde zijn (op elkaar liggen), dan eerst een stukje de route(track) volgen en dan het eindpunt markeren. Of eerste op 1/3 en daarna het eindpunt.

Integenstelling zoals trackBack klinkt kan deze 2 kanten op, met de track mee of tegen de track in.
Marco.

.
Toney

Berichtdoor Toney » 11 dec 2014 20:20

In Mapsource - Menu Bewerken - Voorkeuren en dan Tabblad Routering
Our complete set of 646-206 dumps test questions and pass4sure study guides you in exact way so you will pass your real brandeis exam www.usuhs.mil with flying colors of Maryland University of Integrative Health

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”