etrex 20x kaart in basecamp krijgen

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
bdr

etrex 20x kaart in basecamp krijgen

Berichtdoor bdr » 05 mei 2017 12:24

Beste allen,

Ik ben nieuw in het outdoor-GPS gebeuren. Ik heb een tweedehands, vrijwel ongebruikte, Etex 20x aangeschaft.

Via Garmin Express heb ik het toestel kunnen updaten, firmware v.2.5 en Topo Active West Europa v4.

Maar in Basecamp krijg ik de kaart alleen maar te zien als het toestel op mijn Mac aangesloten is, en dat gaat tergend traag. De kaart is bijna 4 GB en het lijkt of Basecamp altijd opnieuw de kaart van het toestel naar de computer download.

Javawa GTMK vindt geen kaarten.

Javawa Device Manager vindt het toestel wel en ziet de kaart. Ik heb een virtuele device van 8GB aangemaakt en de Topo Active kaart nog eens naar daar laten kopiëren, maar dat helpt niets: Basecamp vindt het virtuele device wel maar vindt er geen kaart op.

Ik gebruik van alles de laatste versie (voor Mac). Basecamp 4.6.3, Javawa GTMK 4.1, Javawa Device Manager 3.9.

Ik wil dus de kaart die op de GPS staat op mijn computer hebben zodat Basecamp sneller werkt.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 mei 2017 10:19

bdr schreef:Javawa Device Manager vindt het toestel wel en ziet de kaart. Ik heb een virtuele device van 8GB aangemaakt en de Topo Active kaart nog eens naar daar laten kopiëren, maar dat helpt niets: BaseCamp vindt het virtuele device wel maar vindt er geen kaart op.

Dit is wel de juiste methode, soms helpt het om de cache van BaseCamp op te schonen, zie hier voor meer info: viewtopic.php?p=5774#p5774 (Windows) en deze: viewtopic.php?p=5560#p5560 (Mac)

Een andere methode kan zijn de kaart naar een microSD of USB stick te kopiëren en deze in de Mac laten zitten, gaat ook al veel sneller.
Wel de kaart in de \Garmin\ folder plaatsen.
Marco.