Garmin etrex 20 geeft locatie niet goed weer

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Paardestaartje

Garmin etrex 20 geeft locatie niet goed weer

Berichtdoor Paardestaartje » 08 jan 2017 20:03

Ik heb een etrex 20 en kom steeds tot de conclusie dat hij de locatie waar ik ben niet goed weergeeft. De aanwijzer zit er af en toe 20 meter naast. Dit heeft al voor aardig wat frustratie gezorgd :evil: :evil: .
Ik heb hem al een keer gereset en opnieuw ingesteld, de kaarten er opnieuw op gezet, maar het probleem blijft.
Het maakt niet uit in welke omstandigheden ik de Garmin gebruik (bewolkt/niet bewolkt/dicht bebost etc).
Is deze Garmin kapot, of ligt het aan een instelling oid die ik verkeerd heb staan?
Het is al een aantal jaren geleden dat ik de Garmin heb gekocht, maar dit soort apparaten moeten in principe toch een hele lange tijd mee kunnen gaan?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 jan 2017 21:03

De 20meter is op zich nog niet eens zo heel gek, maximaal op een berg is het 2 tot 3 meter de nauwkeurigheid.
En het weer is de laatste tijd niet echt zonnig, veel vocht in de lucht.

Maar als je het niet vertrouwd, probeer dan eens de volgende zaken:
- Na aanzetten toestel goed de mogelijkheid geven een GPS fix te krijgen, zeker als deze lang (10 dagen of langer) is uit geweest kan het lang duren voordat de nauwkeurigheid in orde is. Beter thuis alvast even aangezet met gps ontvangst voor 15 minuten.
- Probeer eens een hard reset: viewtopic.php?f=36&t=815
- Controleer met Garmin Express of de laatste firmware en andere bestanden erin zitten.
- En als laatst het toestel aanmelden bij Garmin voor reparatie. Tot 5 jaar zijn ze coulant, na 2 jaar kan er wat bijbetaald worden. Maar de 20m geeft niet direct aan dat het toestel kapot is.

Mogelijk dat vroeger in de instellingen bij Stel-in - Routes er hier de Vast aan weg (lock to road) op Aan stond en nu op Uit.
Vast aan de weg is dat de GPS zichzelf probeert zoveel mogelijk op de weg te tonen aan de gebruiker, terwijl deze er in werkelijkheid best naast kan zitten.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”