Track Menu - Hoe trackbenamingen veranderen ?

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Merel

Track Menu - Hoe trackbenamingen veranderen ?

Berichtdoor Merel » 31 jul 2016 14:00

Tot nu toe kon ik de bestandsnaam veranderen na het downloaden van een gpx track.
Na de naamsverandering (via Verkenner in Windows) kwam die aangepaste benaming identiek te voorschijn in het TrackManager menu van mijn GPSmap 62s. Nooit problemen mee.

Met mijn laatste download heb ik een probleem ontdekt.
Ik heb een wandeling gedownload op deze pagina : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bzcofjpmybifgezt
Noteer de titel: Neandertal - Zurück in die Urzeit

Het is eigenlijk een “routeâ€￾ (te volgen wandelroute ook zichtbaar in BaseCamp). Het gedownload bestand.gpx heb ik meteen hernoemd als D_Neander 10km5.gpx

Die bestandsnaam staat nu aldus te zien met Verkenner op mijn device :
(SDkaart)\garmin\gpx\D_Neander 10km5.gpx

Wat krijg ik nu echter te zien via het TrackManager menu ?
De oorspronkelijke naam : Neandertal - Zurück in die Urzeit
Met Javawa Device Manager krijg ik wel meer informatie : (Imageshack is nu betalend en werkt niet van hieruit)

De nieuwe bestandsnaam welke ik had gegeven bevat dus een Track met de oorspronkelijke naam, welke tevens getoond wordt door Track Manager.
Die benaming is wel herkenbaar maar als ik een verkorte naam wil krijgen in het menu moet er iets anders gebeuren. Hoe verander ik de naam in het menu van Track Manager ?
Bedankt
Laatst gewijzigd door Merel op 31 jul 2016 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Merel

Berichtdoor Merel » 31 jul 2016 14:17

Afbeelding
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 jul 2016 19:07

Voor zover ik weet is de naam van een track/route of waypoint nooit gerelateerd aan de bestandsnaam die je onder windows ziet.
Een GPX bestand kan namelijk meerdere tracks, routes en waypoints bevatten, allemaal met hun eigen naam.

De bestandsnaam is dus nooit de tracknaam, maar het werkte wel bij je en dat is vreemd.

De enige manier die ik weet is nadat je de GPX naar je toestel hebt gekopieerd met de windows verkenner, dan Garmin BaseCamp opstarten, naar je toestel gaan en dan daar de naam van de track veranderen.

Oude spullen verwijderen gaat zo ook goed, met JaVaWa Device Manager of de windows verkenner kan het ook.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Merel

Berichtdoor Merel » 31 jul 2016 19:52

Marco schreef:De enige manier die ik weet is nadat je de GPX naar je toestel hebt gekopieerd met de windows verkenner, dan Garmin BaseCamp opstarten, naar je toestel gaan en dan daar de naam van de track veranderen.
Dat is perfect gelukt. De verlangde (gewijzigde) naam van de track wordt nu getoond in het keuzemenu van Track Manager.
Weer wat geleerd. Bedankt Marco.
Merel

Berichtdoor Merel » 31 jul 2016 20:04

Eigenlijk kan het ook in Track Manager op het toestel zelf !
Ik heb zopas gevonden dat voor elk geselecteerd item in het menu de optie voorhanden is om de naam ervan te veranderen. Dat kan via een minuscuul toetsenbord op het display van de 62s.

Had ik toch ook zelf moeten zien :oops:

Toch, heb alleszins wat geleerd over gpx bestanden

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”