Detail kaarten in een eTrex 10 laden

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Marco
Moderator
Contacteer:

Detail kaarten in een eTrex 10 laden

Berichtdoor Marco » 07 feb 2016 16:55

Het is mogelijk om een detail kaart in de eTrex 10 te laden van een klein gebied.

Eerste methode:
Een van de methodes staat beschreven op het Mountain Bike forum:

Beschrijving op het Mountain Bike forum.
Download de handleiding hier.

Dit levert de beste kaartdekking op, omdat je zelf het gebied bepaalt.

Afbeelding

Tweede methode:
De 2de methode is gebruik te maken van de geprepareerde kaarten die voor de Garmin Fenix bestaan. Deze kaarten zijn niet de meest recente, maar lijken wel 1x per jaar te worden bijgewerkt. De kaart van BeNeLux is van mei 2015 op dit moment van schrijven. En het is al veel meer dan wat er nu instaat.
Er is echter 1 nadeel en dat is dat de kaarttegels al zijn bepaald en je een kans hebt dat het deel wat je in de eTrex wilt hebben er niet in past, of maar een stukje daarvan.

Hier is de kaart te vinden: Maps voor fenix

- Download de kaart van een gebied wat je wenst.
- Pak de kaart uit met het gratis programma 7-Zip (zonder meer een goed programma als aanvulling op je computer). Mac gebruikers kunnen KeKa gebruiken.
- Installeer de kaart via de Install_EenNaam.bat (op de Mac dubbelklikken op de OSMfenixEenNaam.gmap )
- Kaart controleren in BaseCamp
- Kopieer de etrex:\garmin\gmapbmap.img bestand naar je computer en verwijder deze uit de eTrex.
(op een Mac niet vergeten de prullenbak te legen nu).
- Garmin MapInstall starten, eTrex aansluiten en een deel van de kaart naar de eTrex sturen, met maximaal 5-6Mb aan kaartmateriaal, meer is niet verstandig.
- Nadat MapInstall gereed is het etrex:\garmin\gmapsupp.img bestand hernoemen naar gmapbmap.img
- eTrex opstarten en controleren of de kaart goed wordt getoond.

Derde methode
Heel flauw misschien, maar verkoop de eTrex 10 en koop een eTrex 20 of 20x omdat je dan via een of meerder 8Gb microSD kaartje hele landen kunt laden, dus ook geschikt om naar Santiago of Rome te lopen of te wandelen zonder je verder nog met kaarten bezig te hoeven houden, alles staat er al in.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
wwb

Berichtdoor wwb » 09 aug 2017 12:26

Beste Marco,
Ik wil graag de handleiding om karten op mijn etrex 10 te kunnen laden. Op de pdf knop klikken hier doet het niet. Kun je mij die handleiding mailen? Zou ik heel fijn vinden, want dan heb ik kleurenkaartjes! mijn mailadres wytsebakker@yahoo.co.uk
Met vriendelijke groet,
Wytse
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 09 aug 2017 14:23

Wijs naar de link van de pdf (of het plaatje, druk op de rechtermuisknop en dan Opslaan Als of Save As.

Dan zou het moeten lukken. En anders een andere webbrowser gebruiken zoals Chrome of Firefox.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”