Spoor ok, route niet in GPSmap64

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Maltje

Spoor ok, route niet in GPSmap64

Berichtdoor Maltje » 25 mei 2015 14:11

Ik heb een garmin64.Heb een gps van het net gedownload en geopend in basecamp.
Spoor bekeken,ik heb er een route van gemaakt voor de fiets maar deze wijkt veel af van origineel spoor.Dus heb ik een route aangemaakt om te wandelen.
Bij vertrek,garmin opgestart:Find route,route aangeklikt en deze verscheen op mijn scherm MAAR ik kon deze NIET starten."GA" kwam niet te voorschijn.
Gelukkig had ik het spoor ook nog op garmin staan en dit werkte wel.
Een idee wat ik verkeerd doe?
Heb de garmin al gebruikt voor wandelen en fietsen zonder problemen.

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2015 17:18

Meestal is dit een kwestie van geduld uitoefenen, de Ga knop komt vanzelf, maar pas als het toestel de route heeft berekend.

Alleen als de kaart naam/versie allemaal identiek zijn van de kaart op de computer en in het toestel, dan zal de Ga snel worden getoond.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 25 mei 2015 17:19

Ik zal wat langer wachten,maar bij een spoor komt het onmiddellijk.

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2015 17:31

Dat klopt, bij een spoor/track hoeft er niet gerekend te worden ;)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 27 mei 2015 08:29

Ok bedankt,klopt idd.
Heb wat langer gewacht en dan kwam de "ga" knop.
Maar toch nog 2 problemen:
-Ik doe een route in het grensgebied Nederland Belgie.Om geen 2 kaarten te moeten opzetten heb ik in opensource map zelf de kaart aangemaakt die het gebied van de route bevat.
Maar als ik dan op "ga" klik krijg ik melding dat hij de route niet kan bepalen omdat die kaart niet juist is.
-Als ik thuis ben en de route start,die een eind verder ligt(op ga klikken) wat moet er dan gebeuren?

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 mei 2015 11:05

Maltje schreef:Maar toch nog 2 problemen:
-Ik doe een route in het grensgebied Nederland Belgie.Om geen 2 kaarten te moeten opzetten heb ik in opensource map zelf de kaart aangemaakt die het gebied van de route bevat.
Maar als ik dan op "ga" klik krijg ik melding dat hij de route niet kan bepalen omdat die kaart niet juist is.

Weet ik zo niet, kan een fout in de kaart zijn, een fout in de route of een fout in de routeinstellingen van de GPS.

Maltje schreef:-Als ik thuis ben en de route start,die een eind verder ligt(op ga klikken) wat moet er dan gebeuren?

Als je een route start, maakt de GPS een route naar het begin van de route.
Als je een track start, dan gebeurd er niets en dien je zelf naar het beginpunt te komen.
Laatst gewijzigd door Marco op 27 mei 2015 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 27 mei 2015 12:18

Ik begrijp het niet meer.
Ik heb nu geprobeerd met een andere route.
De route ligt volledig in Belgie.
Ik zet daarom de Belgische kaart op.
Dan FIND route,na een tijdje komt dan "GA" en hier klik ik op.
Ik krijg dan weer de melding dat de route niet kan berekend worden omdat de kaarten niet overeen komen?????
FIND "via puntenbeheer" dan kiezen voor het startpunt van de route berekend hij wel een route naar dat punt maar hoe zeker ben ik dan dat ik daar de route effectief kan rijden?

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 mei 2015 13:32

Dan is de kaart op de computer anders qua naam en id. Zorg dat deze gelijk worden.

Of zet toestel op routering direct qua navigeren (via stel-in routering). Na activeren van de route weer via Waarheen en dan via de weg berekenen.
Marco.

.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”