GPSmap 62st - tracklog bij start voorkomen

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Prozah

GPSmap 62st - tracklog bij start voorkomen

Berichtdoor Prozah » 24 mar 2015 17:52

Hoe voorkom ik dat de GPS de route naar het startpunt meeneemt in het trackinglog. Bijvoorbeeld; ik woon in Amsterdam, reis met de auto naar het startpunt op de Veluwe en ik wil dat de GPS alleen vanaf het startpunt op de Veluwe de route gaat bijhouden. Daarnaast is het mij onduidelijk hoe ik het tracken ook weer stopzet? Graag advies. Alvast bedankt.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 mar 2015 20:11

Dat kan op meerdere manieren, de meest gebruikelijk is de trip en spoor gegevens resetten en wissen aan het begin van je wandeling.

Reset zit in 2x Menu - Stel-in - Reset maar kan ook gevonden worden via 1x Menu in het Tripcomputer scherm

De 2de mogelijkheid is een profiel uit te maken waarnaar je wisselt en waarin via Stel-in Sporen de sporenopname uit te schakelen. En dan als je begint met wandelen je wandelprofiel te kiezen.

Wat ik zelf wel altijd doe in de instellingen om de archivering van Sporen op Dagelijks te zetten, ook dat zorgt ervoor dat je hier minder last van hebt en eigenlijk nooit het spoor van gister of eerder ook nog op je scherm ziet. De sporen worden dan automatische in het archief gestopt maar zijn niet weg.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”