GPSmap 62st - geen aanwijzingen tijdens lopen van route

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Prozah

GPSmap 62st - geen aanwijzingen tijdens lopen van route

Berichtdoor Prozah » 24 mar 2015 17:46

Hallo, Ik gebruik een open source kaart (NL) en heb een route gedownload van en site. Tijdens het lopen met de GPS worden er geen aanwijzingen gegeven in de geselecteerde gegevensvelden (in dit geval het veld voor 'sla af' en 'afst. tot volg.'). Wat moet ik doen om deze info tijdens het lopen zichtbaar te krijgen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 mar 2015 20:16

Wel, waarschijnlijk heb je een spoor/track gedownload en volg je een spoor en geen route.

De aanwijzing die je kunt krijgen is Afstand tot bestemming en de Aanwijzer voor de juiste richting.

Wat je op internet vind zijn vrijwel altijd sporen (in het Engels tracks) en nooit routes. Als je in de 62 via Find knop - Plaatsen (of schuiven op de kaart) een Ga doet, heb je kans dat je wel een route krijgt.

Als laatste, je dient voor routes over de paden wel via Stel-in - Routering hier de juiste keuzen te maken, lees de website van de OSM kaart eens goed door, want welke instellingen de juiste zijn wisselt per kaart.

Er is 1 klaart waarvan ik weet dat je alleen directe (hemelsbrede) routes krijgt en dat is de Reit- und Wanderkarte, daarop kun je alleen met sporen werken en niet met routes. De route informatie zit gewoon niet in deze kaart.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mikkola

Berichtdoor Mikkola » 10 apr 2016 10:15

Sinds kort heb ik ook een GPSmap 62st ,en bij het wandelen geeft deze geen pieptoon bij afslagen ,route is in Basecamp op TOPO wandelkaart gemaakt.Topo kaart zit dan ook in het toestel bij het wandelen.
Moet ik iets in de instellingen veranderen van toestel?

Op de fiets een route rijden met de gemaakte route in Basecamp in de OpenFietskaartNederland geeft de gps wel een seintje voor de volgende afslag.OpenFietskaart zit dan ook in toestel.
fun is not a straight line
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 apr 2016 12:13

Volgens mij piept de 62 alleen als je een bepaalde snelheid hebt en kan het bij wandelen voorkomen dat die snelheid net te laag is.
Daarom piept het toestel wel bij fietsen. Ik ga er vanuit dat de fietsroutes ook op de computer gemaakt worden, als die alleen in het toestel berekend worden en niet op de computer heb je ook een verschil.

Fiets en wandel je met hetzelfde profiel?
Nog iets te maken met navigatie aanwijzingen op het scherm wel/niet tonen tussen wandelen en fietsen?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Mikkola

Berichtdoor Mikkola » 10 apr 2016 15:32

Bij het profiel stel ik deze wel in op wandelen of fietsen.
En instellingen van TONEN ,staan deze alle AAN.
Wat betreft de snelheid ,heb ik ook al zo iets wat jij schrijft over gelezen ,is gemiddeld 5 km/h. En we gaan voor het piepen niet harder lopen. :-D
fun is not a straight line
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 apr 2016 17:40

Als je directe routes zou lopen, dan piept het toestel wel.
Marco.

.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”