Koerswijzer GPSMap62stc erg onrustig bij volgen tracks

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Piet Paaltjes

Koerswijzer GPSMap62stc erg onrustig bij volgen tracks

Berichtdoor Piet Paaltjes » 14 okt 2014 07:51

Beste forumleden,

Ik fiets lange afstandstochten en maak hierbij gebruik van routes en tracks.
Wat is het geval, bij routes kan ik op de koerswijzer precies zien als er een afwijking ontstaat en corrigeren. Bij het volgen van tracks is de koerswijzer erg onrustig en lijkt het of er een afwijking is maar volg exact de track. Hiervoor had ikeen GPSMap 60 die dit probleem niet had. Ook het kalibreren van het kompas levert niet het gewenste resultaat op. Wellicht zijn er meerdere gebruikers die hier last van hebben en mij kunnen adviseren hierover. Alvast bedankt
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 okt 2014 16:28

De 62 werkt anders dan de 60 waarbij de koerswijzer niet zo zuiver is als bij de 60 bij het volgen van tracks. Zelf schakel ik in deze gevallen het elektronische kompas uit, alhoewel deze vanzelf uit hoort te gaan boven (ongeveer) de 5km/h.

Ik loop/rij zelf altijd met de kaart voor me en dan in 1 van de data velden de Aanwijzer, deze kleine rode pijl werkt voor mij het beste, maar ik heb dan ook liever ook een kaart in beeld.

In tracks van anderen kunnen ook kleine foutjes en afwijkingen zitten, dit speelt allemaal mee in het wijzen van de koerswijzer. Kijk eens in BaseCamp in hoeverre er slingers, afwijkingen etc in de track zitten (ter controle).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Piet Paaltjes

Berichtdoor Piet Paaltjes » 14 okt 2014 19:16

Piet Paaltjes schreef:Beste forumleden,

Ik fiets lange afstandstochten en maak hierbij gebruik van routes en tracks.
Wat is het geval, bij routes kan ik op de koerswijzer precies zien als er een afwijking ontstaat en corrigeren. Bij het volgen van tracks is de koerswijzer erg onrustig en lijkt het of er een afwijking is maar volg exact de track. Hiervoor had ikeen GPSMap 60 die dit probleem niet had. Ook het kalibreren van het kompas levert niet het gewenste resultaat op. Wellicht zijn er meerdere gebruikers die hier last van hebben en mij kunnen adviseren hierover. Alvast bedankt

Bedankt voor de suggestie, ik ga de tracks bekijken en of het kompas wordt uitgeschakeld.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”