62s - SD boomstructuur voor specifieke mappen (Windows)

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Merel

62s - SD boomstructuur voor specifieke mappen (Windows)

Berichtdoor Merel » 01 okt 2014 14:01

Op mijn 62s gebruik ik bij voorkeur het SD opslagkaartje om alle kaarten en tracks op te slaan. Daarbij heb ik nog enkele open vragen, tenzij men kan verwijzen naar een specifieke uitleg :

De boomstructuur voor mappen op SD kaart :

1.De map voor oplag van kaarten.
Er is eeder al een duidelijke uileg voor gegeven. Alleen heb ik nog twijfel of ik wel "garmin" met kleine letter kan gebruiken, want er is hierover een controverse op een oude topic (van een engelstalig forum).

Om gemakkelijker het onderscheid te zien, gebruik ik op de SD kaart de benaming garmin en op het intern geheugen Garmin. Kan ik die benaming met kleine g letter blijven gebruiken ? Of is dat soms afhankelijk van het type GPS device ?

Gezien de controversi op die topic destijds precies over de case-gevoeligheid ging, wens ik klaarheid te scheppen.

2. De map voor opslag vanGPX-tracks
Hoe moet ze worden genoemd en hoe komt ze in de boomstructuur van de SD kaart ? Het viel me op dat bepaalde tracks verdwenen en andere sticky bleven staan. Ik doe dus zeker iets fout.

3. De softwares veranderen voortdurend en de adviezen zijn dus soms verouderd of tegenstrijdig. Wat is momenteel de beste methode om kaarten en GPX tracks over te brengen naar een 62s ?

4. Inzake OSM kaarten,
is het mij onduidelijk of ik de kaarten kan hernoemen en of het MOET gebeuren vooraleer te laden op de 62s SD-kaart, ofwel het achteraf eventueel nog kan (en mag) via Windows Verkenner.
Blijft ze alsdus operationeel ? Of gaat zulk proces alleen goed aflopen via JaVaWa GMTK ?

Bedankt
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 01 okt 2014 21:27

1. Maakt niet uit; het systeem is niet hoofdlettergevoelig.
2. GPX-bestanden horen in de map Garmin\GPX
3. Kaarten: MapInstall, tracks e.d.: BaseCamp (maar in principe kun je ook via de Verkenner GPX-bestanden in bovengenoemde map neerzetten)
4. Achteraf hernoemen kan, gebruik daarvoor JaVaWa Device Manager.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”