Find > Gebruik kaart ?

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Sjoerd

Find > Gebruik kaart ?

Berichtdoor Sjoerd » 05 sep 2014 19:03

Wanneer ik op mijn 62s op de Find-toets druk, dan zie ik de zoekopties, zoals Recent gevonden punten, Waypoints, Sporen enz.
Maar 'Gebruik kaart' staat er niet bij.
Dat deze er wel moet zijn, zie ik als ik vervolgens op Menu > 'Wijzig volgorde items' druk. Daar staat-ie tussen, standaard zelfs als eerste.
Maar waarom is-ie nou niet zichtbaar in de Find-opties?
Ik had dit nou juist één van de handigste zoekopties gevonden.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 06 sep 2014 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 sep 2014 08:44

Find is hetzelfde als waarheen en daar hoort bij de 62 geen zoeken op de kaart bij, dat doe je namelijk direct op het kaart scherm zelf.

Dus met Page/Quit knop naar de kaart en dan de kanteltoets bedienen, dan komt er een muispijltje in beeld en met die wijs je naar het punt wat je wit, ondertussen met de kanterltoetsl het pijltje schuiven en met de In/Out knoppen in/uit zoomen. In het label in de bovenkant van het scherm staat waar je naar wijst. 1x Enter om te bevestigen en dan een Ga. Er word dan ook een Waypoint aangemaakt

Stel dat je via de Routeplanner een route maakt, dan heb je wel de mogelijkheid om punten op de kaart aan te wijzen in volgorde en zo rijg je dit als een ketting aan elkaar.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » 06 sep 2014 11:08

Dit is een hele openbaring, ik had er een hele poos naar gezocht. Mijn grote dank.

Waar het dus inderdaad precies om gaat: vanaf het punt waar je bent, navigeren naar een punt dat je aanwijst op de kaart.

Misschien aardig om nog even de handigste doch iets omslachtiger manier te vermelden die ik tot nu toe vond:
Je drukt op de Mark-toets, dan krijg je het scherm waarin je nog van alles in kunt vullen voordat je je positie opslaat als waypoint.
Hier 'Menu > Verplaats waypoint', dan kun je de positie naar het gewenste punt op de kaart verplaatsen en deze opslaan als waypoint.
Daarna, met Find > Waypoints, naar deze waypoint navigeren.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”