eTrex Legend HCx valt uit

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Ank

eTrex Legend HCx valt uit

Berichtdoor Ank » 14 aug 2014 09:18

mijn etrex legend hcx slaat regelmatig af als ik hem een nieuwe handeling wil laten verrichten welke dan ook (vergroten, verkleinen, tripcomputer raadplegen enz) nadat ik een tijd lang alleen maar de track heb gevolgd. Als ik hem dan weer aanzet, doet hij alles weer zonder mankeren. Vroeger vertoonde hij dit hinderlijke verschijnsel niet. Iemand enig idee?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 aug 2014 09:58

Nee, geen idee, mogelijk dat er van binnen wat kapot gaat, mogelijk dat de joystick niet mer helemaal goed is, of dat bij wijzigen van iets de deksel wat verschuift en een batterij wat loszit?

Je kunt proberen de eTrex naar een Waypoint vestiging te brengen, om hun er naar te laten kijken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ank

Berichtdoor Ank » 14 aug 2014 12:28

Bedankt voor je snelle reactie! misschien is dat laatste het meest waarschijnlijk; ik merk ook dat de rubberring soms wat gaat lubberen waardoor de knoppen moeizaam reageren. Ook daaraan zal wel weinig te doen zijn. Is het wel een normaal verschijnsel?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 aug 2014 14:56

Hou oud is de gps en hoe vaak gebruik je deze?

Slijtage is normaal bij gebruik en leeftijd, daar hebben we zelf ook last van ;)

Probeer bij een vestiging, mogelijk dat er nog rubberringen en rubberbuitenkant te vinden zijn om het voor je te repareren, anders word het tijd om voro ene nieuwe te sparen (eTrex 30 is je vervangend model).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Ank

Berichtdoor Ank » 14 aug 2014 15:49

Hij is een jaar of 5 oud en ik gebruik 'm 2 à 3 keer per maand, in de vakanties natuurlijk vaker. Slijtage, ja, onvermijdelijk en meedogenloos :( !
Helaas zijn de vestigingen van Waypoint nogal ver weg, is zoiets telefonisch of per e-mail te informeren?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 aug 2014 16:41

Telefonische en per e-mail kun je ze bereiken, meestal via vestiging Notter. Weet dat ze ondertussen 6 vestigingen hebben, dus mogelijk zijn ze al dichter in de buurt gekomen.

http://www.gps.nl/contact.html
Marco.

.
Ank

Berichtdoor Ank » 14 aug 2014 20:22

In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips!
Wolf

Berichtdoor Wolf » 23 aug 2014 21:27

bij mijn etrex legend Hcx was die joystick al stuk na +/- 3 maanden; een nieuwe gekregen en die gaat nu ook al zo'n 5j. mee.
smartphone/tablet met Osmand en Google maps
Nuvi 765T (wordt nog weinig gebruikt)
Etrex Legend HCx
Ank

Berichtdoor Ank » 24 aug 2014 20:08

intussen ben ik bij Waypoint_Hilversum geweest, m'n legend hcx is opgestuurd naar Notter, maar men repareert deze soort niet meer. Ik kan wel een "Newly overhauled" apparaat van ditzelfde type kopen tegen een schappelijke prijs, en dat doe ik nu maar. Je krijgt er een jaar garantie op.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”