Sporen

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
BenVT

Sporen

Berichtdoor BenVT » 19 feb 2014 17:41

Beste,

Ik heb een etrex 30 gekocht om zowel mee te kunnen geocachen als op de fiets te gebruiken.

Nu als ik een fietstocht (mtb) wil maken (wat we 3 maal in de week doen) wil ik mooi zien hoe ik heb gefietst achteraf in basecamp of op internet via Myconnect.

Nu lukt dat dan ook wel, maar ik wil het spoor starten op het moment ik vertrek met de fietstocht en stoppen op het moment ik stop met fietsen zodanig dan achteraf op de computer (mac) mooi kan zien hoe ik op DAT moment gereden heb en hoeveel km, gem. snelheid, Hoogtmeters enz. ... heb.

Op welke manier doe ik dit het best zodanig ik iedere rit mooi appart heb?

Dank bij voorbaat
Gr. BenVT
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 feb 2014 22:39

De basis is dat via Stel-in - Tracks - Opnemen/Niet Opnemen deze kunt veranderen in niet opnemen.

- Dit kun je met de hand doen iedere keer.
- Dit kun je doen door via Trackbeheer - Huidige track wissen
- Dit kun je doen door een profiel te maken (met bv de naam Uit) waarin de opname Uit is. En wil je beginnen het juiste profiel kiezen
Of je zet de GPS pas aan als je aan het begin staat en weer uit als je klaar bent.
- Je kunt ook niks doen en in BaseCamp het schaartje gebruiken om de overbodige delen te weg te knippen en dan het resultaat naa Garmin Connect te sturen.

Wel nog even bij diezelfde instellingen de archivering op Dagelijks zetten, dan word er per dag een track gemaakt en ook netjes als zodanig bewaard, ook makkelijker terugzoeken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”