kaarten worden niet meer geladen.

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
circarevert

kaarten worden niet meer geladen.

Berichtdoor circarevert » 08 mei 2019 13:12

Onlangs met Garmin Express versie 6.13 een update op mijn Etrex30x gedaan inclusief de kaarten.
Met een 4GB microSD-kaart blijft de hele update van kaarten hangen en loopt niet door.
Express geeft eerst aan dat er geen microSD kaartje aanwezig is. Na zoek opnieuw vindt Express de kaart wel.
Express geeft niet aan dat een deel van de kaart geladen zou moeten worden.
Op een 32GD kaart lukt het wel. Handmatig een kaart op de 4GB kaart zetten gaat ook.

Met de Etrex30x aangesloten met de microSD kaartjes werken de kaarten wel in Basecamp.
Op de Etrex zelf werken ze geen van beide. De Etrex start op maar schakelt in de opstart-fase uit. Een andere microSD kaartje met een OSF kaart Uit mijn Edge 605 werkt wel.

Heb al van alles geprobeerd met JaVaWa DeviceManager maar tot nu toe zonder resultaat.

Heb een link http://jdm.javawa.nl/wfKI#main naar een rapport.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 09 mei 2019 17:32

De TopoActive kaarten samen zijn al 5.8 GB groot, dus dat kan nooit op een 4GB kaartje passen, 8 GB is minimaal nodig om dit erop te zetten. Maar, ik weet zo niet wat de daadwerkelijke grootte moet zijn.

Als test zou je de garmindevice.xml in de virtuele SD kunnen kopieren, de eTrex los koppelen en dan de update nogmaals doen.
Derde mogelijkheid is dat de gmap3d kaart is bezchadigd, eens weggooien en daarna opnieuw via Express ophalen.

Qua kaarten zie ik zo niets fout, enige is dat er in de eTrex Garmin folder nog een 3tal gmapprom bestanden staan die weg kunnen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
circarevert

Berichtdoor circarevert » 27 mei 2019 14:32

Marco schreef:De TopoActive kaarten samen zijn al 5.8 GB groot, dus dat kan nooit op een 4GB kaartje passen, 8 GB is minimaal nodig om dit erop te zetten. Maar, ik weet zo niet wat de daadwerkelijke grootte moet zijn.

Als test zou je de garmindevice.xml in de virtuele SD kunnen kopieren, de eTrex los koppelen en dan de update nogmaals doen.
Derde mogelijkheid is dat de gmap3d kaart is bezchadigd, eens weggooien en daarna opnieuw via Express ophalen.

Qua kaarten zie ik zo niets fout, enige is dat er in de eTrex Garmin folder nog een 3tal gmapprom bestanden staan die weg kunnen.

De Virtuele Garmin Etrex SD zoals je voorstelde gekoppeld, De Etrex met SDkaart (32GB) ook gekoppeld, Etrex weer los. Vervolgens de test gedaan.

De kaartimg. zijn groot: gmapupdate.img 3,3 GB en D6185050A.img 2,92 GB. Dat samen past uiteraard niet op een 4GB micro SD. Garmin Expres geeft dan ook aan dat het niet op de eTrex30x past en dat er een 4GB SD extra nodig is. Verder zou Express een deelkaart kunnen installeren maar die optie wordt dan weer niet gegeven.

Wat de gmap3d betreft heb ik geen bestand met die naam. Hier heb ik niets mee kunnen doen.

Tot nu toe is er nog geen verbetering. De kaarten werken wel met Basecamp maar niet op de Etrex als handheld. Verder heb ik heb een mail naar Garmin gestuurd.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 mei 2019 15:24

Hoeveel *.gma bestanden staan er in de eTrex? meer dan 20?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
circarevert

Berichtdoor circarevert » 30 mei 2019 23:03

Marco schreef:Hoeveel *.gma bestanden staan er in de eTrex? meer dan 20?

Nee, ik zie maar twee .gma bestanden in de Etrex.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”