route lijn ipv over de weg

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
despelendevrouw

route lijn ipv over de weg

Berichtdoor despelendevrouw » 04 mar 2018 18:06

Hoi
Ik heb nu een tijdje een Etrex touch 25 en blijf met een paar zaken moeite houden. Ik gebruik hem alleen voor geocachen.
Zo geeft ie tegenwoordig niet gewoon een magenta rechte lijn naar de geocache aan, maar de route over de weg. Ik heb wel ontdekt hoe ik het kan veranderen. Maar dat moet ik bij elk waypoint, nieuwe cache opnieuw doen. Ik wil het als vaste instelling: een lijn, geen route of de weg.
Kan dat ook ergens?

Een 2e probleem is dat als ik de eindoplossing van een geocache niet helemaal heb en een getal in het eindcoordinaat nog moet gokken, dat ik dan meerdere evt eindplekken aanmaak met telkens een iets ander coordinaat. Bij deze gps merk ik dat als ik een punt zelf invoer en een naam geef, deze verdwijnt als ik de volgende zelf maak en een andere naam geef. Zo kan ik dus nooit een stuk of 5 punten invoeren en tegelijk in beeld krijgen.

Dat naamgeven van een zelf invoerd waypoint is ook vreemd. Eerst vul je de coordinaten in en kun je het alleen maar opslaan. Dan moet je hem zelf terugzoeken en dan pas kun je hem bewerken. Op mijn vorige ging dat allemaal in een keer.

Tot zover even mijn vragen
Ben benieuwd of iemand handigte tips heeft

groetjes de spelende vrouw
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 mar 2018 22:07

1. De generieke route instellingen vind je via Druk op aan/uit knop -> Stel-in -> Routebepaling -> Activiteit en zet deze activiteit op Directe route.

Mogelijk ben je van profiel gewisseld, bv van Recreatief naar Geocaching en is deze instelling op wandelen of fietsen gezet. Instelling kan per profiel ingesteld worden.

2. Als ik een Waypoint maak, dan gebruik ik de functie Markeer Via-punt in het hoofdmenu (druk op aan/uit knop en dan Markeer via-punt), hier kan ik alle velden wijzigen en via het 3streepjes menu ook projectie uitvoeren en via-punt verplaatsen (via-punt = waypoint )

Indien je een punt op de kaart invoert, de rode pin krijgt en dan het label aan de bovenkant kiest, dan wordt deze locatie alleen maar opgeslagen en dien je inderdaad het via-punt zelf terug te zoeken. Dit is voornamelijk bedoeld om ergens snel naar toe te navigeren en optioneel een via-punt aan te maken.

In hoofdmenu drukken op de 3streepjes menu geeft je de mogelijkheid om Opslag in te stellen, daarmee kun je zelf bepalen welke apps er in het hoofdmenu zichtbaar dienen te zijn en waar ze moeten staan.

Probeer bij Waarheen -> Via-punten via 3 streepjes menu ook op symbool te sorteren of op dichstbijzijnd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”