Verschil Etrex 30 en 30X en ..

FAQ's voor de Outdoor Garmin toestellen, zoals: fenix, epix, eTrex 10/20/30, eTrex 25/35, GPSmap 62, 64 en 78 modellen (de toestellen met knoppen).
Evert

Verschil Etrex 30 en 30X en ..

Berichtdoor Evert » 23 nov 2017 15:35

Allereerst, hartelijk dank voor het forum en alle antwoorden, tips en tools die zijn gegeven.
Ik heb met dit forum al heel wat vragen beantwoord gekregen alvorens ze te stellen.
En ik zoek ook nog wel even verder.. :-D

Na eerst een Etrex 10 te hebben gehad deze vervangen voor een Etrex 30X West-Europa.
De twee dvd's hebben mij veel geleerd in gebruik van de 30, een aanrader dus voor wie denkt dat het apparaat complex is.
Toch kan ik de antwoorden op enkele vragen niet vinden..

Wat is het verschil tussen de 30 en 30X?
Kan ik als ik een harde reset wil doen de procedure aanhouden van de 30?
Blijft mijn voor geïnstalleerde kaart op het apparaat staan of verlies ik deze dan?

Ik vind het sleutelen en testen met de GPS en computer leuk dus als er nog iets getest moet worden, roep gerust.
Alvast bedankt,
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 nov 2017 11:19

Meest in het oog springende verschil is dat bij de 30x de Garmin TopoActive van West-Europa kaart is voorgeïnstalleerd. Een kaart van Garmin die elke 1 á 2 jaar wordt bijgewerkt en is gebaseerd op OSM informatie.
Tevens zit er hoogte in deze kaart, waardoor je vooruit kijkend met route of track ook een hoogte profiel te zien kan krijgen.

Gevolg van meeleveren van de kaart is dat het interne geheugen groter is, maar deze is ook gelijk weer gevuld met bovenstaande kaart.

Als laatste heeft de 30x ook de mogelijkheid om de Russische GLONASS satellieten te gebruiken, naast Amerikaanse GPS satellieten.

Verder zijn er eigenlijk niet zoveel verschillen. Scherm is verbeterd, in de praktijk is dit het kleinste verschil.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Rene_N

Berichtdoor Rene_N » 25 nov 2017 11:29

De Etrex 30 kan ook de Russische GLONASS satellieten ontvangen.
Evert

Berichtdoor Evert » 28 nov 2017 21:14

Kijk, dat is prettige informatie, ik kan dus eventuele handleidingen van de 30 aanhouden.
Ik vind het een prettig apparaat en met een SD kaart geplaatst kan je wandelen zonder geheugen problemen.
Dat was al vlot het geval en daar kom je dan achter tijdens een wandeling.
Ik had reeds beiden satelliet reeksen ge activeert, daar waren de dvd's al handig voor. :-D

Dankzij diverse informatie op dit forum heb ik mijn skills kunnen verbeteren en ervaar ik nog meer plezier in het navigeren.
Ik organiseer wandelingen door natuur gebieden dus skills komen van pas.

Bedankt voor de reactie(s)

Terug naar “Garmin fenix, eTrex (knop), GPSmap 62, 64, 78”