Edge Touring Plus

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
georges.meurs

Edge Touring Plus

Berichtdoor georges.meurs » 29 aug 2017 15:26

Geachte, ik heb een Edge touring Plus.
Bij het rijden van een koers, ingegeven op de edge, laat ik onder op het display van de edge de “afstand tot volgende” en "afstand tot bestemming" verschijnen. Bij “afstand tot volgende” wordt de afstand tot bestemming weergegeven en niet tot volgende. Wanneer ik fiets naar een locatie, ingegeven op de edge, doet hij dit wel. Wat doe ik verkeerd?
Groetjes
georges.meurs
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 aug 2017 19:45

Niets, je doet niets verkeerd.

Wat is hier dan wel aan de hand? Een koers kent maar 1 locatie en dat is het eindpunt, er bestaan in een koers geen tussenpunten of routepunten, dus kan de Edge niets anders weergeven dan het eindpunt bij afstand tot volgende, die in dit geval hetzelfde is als afstand tot bestemming.

Wat ik me nu wel realiseer is dat als bij de koersinstellingen de afslagwaarschuwingen uit staan, de Edge de koers als een track behandeld en geen richtingsaanwijzingen geeft en die zijn wel nodig om afstand tot volgende (afslag) te kunnen tonen.
Via het 3 streepjes menu bij Koersen is de afslagbegeleiding aan te zetten, staat dat aan bij u?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
georges.meurs

Berichtdoor georges.meurs » 30 aug 2017 08:32

Marco schreef:Niets, je doet niets verkeerd.

Wat is hier dan wel aan de hand? Een koers kent maar 1 locatie en dat is het eindpunt, er bestaan in een koers geen tussenpunten of routepunten, dus kan de Edge niets anders weergeven dan het eindpunt bij afstand tot volgende, die in dit geval hetzelfde is als afstand tot bestemming.

Wat ik me nu wel realiseer is dat als bij de koersinstellingen de afslagwaarschuwingen uit staan, de Edge de koers als een track behandeld en geen richtingsaanwijzingen geeft en die zijn wel nodig om afstand tot volgende (afslag) te kunnen tonen.
Via het 3 streepjes menu bij Koersen is de afslagbegeleiding aan te zetten, staat dat aan bij u?

Bij de Edge garmin touring plus zijn er geen koersinstellingen denk ik
georges.meurs

Berichtdoor georges.meurs » 30 aug 2017 11:54

Beste Marco, op de edge touring plus kun je alleen maar afslagbegeleiding aanzetten Course Turn Guidance op on. Ik zie geen 3 streepjes
Groetjes
Georges
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 aug 2017 19:38

De Course guidance is het inderdaad. Staat je toestel op Engels? Anders aan Garmin Express koppelen om firmware bij te werken en via Tools de talen bij te werken.

Lastige is dat niet elke Edge hetzelfde doet, maar het zou kunnen dat als je er via een route en een apart programma een koers van maakt het wel lukt, maar mogelijk ook niet.

Een Koers is eigenlijk een GPX track/spoor die de Edge intern omzet van het GPX of TCX formaat naar een koers in het FIT formaat. Maar, in plaats van de Edge een track te voeren kun je deze ook een route geven in het TCX formaat.

Maak een route in BaseCamp op de kaart van de Edge. Daarna deze selecteren en kopiëren. Installeer het programma RTWtool en plak de route in RTWtool. (Op een Mac moet het via Export naar GPX en die dan weer inlezen).
Kies voor een route naar koersconversie naar toestel (Edge). RTWtool zal nu de route omzetten naar een TCX koers.
Start de Edge en ga deze koers eens rijden, Course guidance dient als het goed is automatische aan te staan voor en in deze koers.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”