touring edge: problemen fit en satelliet

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
Ivar

touring edge: problemen fit en satelliet

Berichtdoor Ivar » 28 aug 2017 10:14

hallo,

Sinds een week of 4 heb ik een Garmin Edge Touring. Op zich een fijn dingetje, maar dit weekend reed ik een eigen gemaakte route door Zuid Limburg en tot 2 x toe werd het scherm helemaal wit en deed niets meer. Met aan/uit-knop weer aan de praat gekregen, maar toen konden er geen satelliten worden gevonden.

heeft dit te maken met het feit dat ik op/rond de grens reed?

en bij thuiskomst kon Connect niet synchroniseren. het fit-bestnad kon niet worden uitgelezen. dus toen eerst uploeden op gpsies, converteren naar .gps en toen herkende Connect het wel.

kortom, valt uit, vindt geen satelliet en achteraf kan ik niet uitlezen. iemand enig idee?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 aug 2017 19:16

Uitval gebeurd helaas soms, maar hoeft niet, een hard reset en alle oude activiteiten elders plaatsen helpt soms.
Heeft niets met de grens te maken (nooit), tenzij er een militair gebied is en men jammers gebruikt, maar dat komt niet veel voor.
En soms zelfs uitval door kaartfouten.

Dat het uitlezen faalt heeft een directe relatie met het uitvallen, de track/geschiedenis opname wordt namelijk ook bruut onderbroken.
Dit ene bestand kan zelfs de synchronisatie naar Garmin Connect blokkeren.

Gebruik in ieder geval Garmin Express om je toestel naar de laatste software versie en kaart te brengen en en JaVaWa Device Manager om je Edge te controleren (zie ook extra menu voro controle op corrupte bestanden).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ivar

Berichtdoor Ivar » 29 aug 2017 08:02

dank je wel Marco!

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”