Edge Touring kaartondergrond en turn-by-turn is weg?

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
GerardFidom

Edge Touring kaartondergrond en turn-by-turn is weg?

Berichtdoor GerardFidom » 25 aug 2017 23:14

Ik heb een jaar of drie een Edge Touring, met de standaard Europa-kaart, die regelmatig ge-update wordt. Nu valt mij op dat de huidige kaart alleen hoofdwegen (A- en N-wegen) laat zien en vrijwel geen detail toont. Dit was eerder wel zo. Het maakt ook niet uit hoe gedetailleerd je het kaart-detailniveau instelt (in Instellingen).
Bovendien is het niet meer mogelijk een adres in te geven waar je naar toe navigeert. Alleen de naam van een stad of dorp kan nog worden ingevoerd.
Tenslotte: ook de turn-by-turn aanwijzingen doen het niet meer. Die gingen ‘vroeger’ ook vergezeld van een piepje; ook weg...

Bij mijn weten heb ik aan het toestel niks veranderd - op het braaf updaten na. Heeft Garmin het toestel stiekem ge-downgrade?? Het navigeren op zich werkt prima, net als alle andere rij- en registratiefuncties.

Weet iemand hier meer over? Kan ik de oude, gedetailleerde kaarten en turn-by-turn aanwijzingen weer terug zetten? :?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 aug 2017 09:19

Klinkt alsof de detail kaart is verdwenen. Via de instellingen zijn bij de kaart instellingen te controleren of de kaart mogelijk is uitgezet (rit profiel - navigatie - kaart - selecteer kaart (zo ongeveer)).

En anders de kaart opnieuw installeren in de Edge; installeer Garmin Express op de computer, laat deze het toestel leren en daarna de kaart (opnieuw) er naar toe laten sturen (installeren).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
GerardFidom

Berichtdoor GerardFidom » 28 aug 2017 11:16

Allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb nogmaals een systeem- én kaartupdate via Garmin Connent uitgevoerd, maar blijft zelfde probleem: alleen maar kaarten op grof niveau en (daardoor?) niet de mogelijkheid om naar een adres te navigeren en turn-by-turn navigatie te gebruiken :(

Niemand anders dit probleem? Maar natuurlijk vooral geïnteresseerd in een oplossing!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 aug 2017 14:59

Kaart update via Garmin Express niet via Garmin Connect!

Als je het programma JaVaWa Device Manager installeert op de computer, wat vertelt die over de Edge? Welke kaarten staan er dan in?

Anders contact zoeken met Garmin Nederland voor ondersteuning en mogelijk reparatie toestel.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”