Garmin Edge Touring schakelde plotseling uit

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
JackOss

Garmin Edge Touring schakelde plotseling uit

Berichtdoor JackOss » 28 sep 2016 13:22

Zondag maakte ik een mooie tocht van een km of 60 gegenereerd door mijn Garmin Edge Touring. Op een klein weggetje midden tussen de maisvelden schakelde het apparaat plotseling uit. Toen ik het weer aanzette was de route die ik reed verdwenen. Ik had toen ongeveer een uur of twee gefietst. Afknappertje...
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 sep 2016 20:38

Ja, dat is het nadeel van rondritten, als het toestel de mist in gaat op een of andere manier is daarna de route weg. En opslaan van de rondrit lukt ook niet.

Is het toestel net gekocht of al wat ouder? In het laatste geval kan opschonen van oude activiteiten en een keer een hard reset mogelijk helpen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JackOss

Berichtdoor JackOss » 01 okt 2016 15:19

Ik heb het apparaat minder dan een maand.... Dan gaat het dus al heel snel mis. Moet ik het dan toch resetten?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 okt 2016 22:24

Heb je het op/aan de computer via gratis programma Garmin Express al bijgewerkt met de laatste firmware?

Rij je op de originele Garmin fiets kaart?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
JackOss

Berichtdoor JackOss » 02 okt 2016 13:22

Volgens mij wel; zal nog eens voor de zekerheid met de computer synchroniseren.
Is het een idee om de fabrieksinstellingen te herstellen?

Dank trouwens voor alle moeite!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 okt 2016 13:30

Ja, een hard reset zou kunnen helpen. Maar er is ook een gerede kans dat het ene probleem in de software is en en binnen een maand weer terug komt.

Hou er wel rekening mee dat soms toestellen stoppen doordat er een fout in de kaart zit en het toestel struikelt daarover. Zou dan nog steeds niet mogen voorkomen, maar de praktijk is vaak anders.

Melden aan Garmin Nederland (zie hun contact pagina) geeft hun een indicatie dat er iets niet goed gaat.
Marco.

.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”