Forerunner 610 HRM - synchroniseren mislukt

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
Mhlruben

Forerunner 610 HRM - synchroniseren mislukt

Berichtdoor Mhlruben » 24 apr 2016 13:21

Beste,

Begon met dat het horloge van een op andere dag na opstarten niet doorstartte, maar bleef hangen in beginscherm met tekst "GARMIN".

"Losgetrokken" door het ingedrukt houden van de 2 knoppen aan bovenzijde.
Heb ik enkele malen moeten herhalen. Afgezien van het het feit dat 2 meest recent opslagen data verloren zijn gegaan, doet het horloge het weer als vanouds.

Echter, de data kunnen niet meer overgezet naar de computer. Krijg steeds de melding dat het synchroniseren mislukt is. Horloge blijft het steeds maar (automatisch) proberen via Garmin Express.

Volgens Garmin Express:
- is alles up-to-date
- is de ANT stick aangesloten
- kan hij het horloge gewoon vinden

Hoe kan ik dit geFIXEd krijgen?

mvg

Marcel
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 apr 2016 08:29

Als het goed is wordt in de foutmelding ook een activiteit bestand genoemd, die uit het horloge verwijderen.

En/of met gratis programma JaVaWa Device Manager toestel laten controleren.

Of alle activiteuten wissen uit toestel, die staan al allemaal in Cinnect en in Connect van benodigde activiteit een koers maken om deze weer terug te krijgen in toestel ( of bestaande koers bijwerken).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mhlruben

Berichtdoor Mhlruben » 01 mei 2016 22:01

Halllo Marco,

Ik heb alle activiteiten gewist en hij werkt nu weer als vanouds.
Corrupte activiteiten waren op het toestel herkenbaar
omdat hier dan overal 0 ins stand (gelopen afstanden etc....).
Omdat dit niet alleen enkele recentere activiteiten betrof (die van na de vastloper) en er verder geen lijn in zat , heb ik maar gekozen om alle activiteiten te verwijderen.

Ik heb overigens nog een vraag. Ik heb de afgelopen maanden last van het wegvallen van de GPS. Dacht eerst, i.v.m. lopen in het bos (doe ik overigens heel veel, incidenteel eens GPS weggevallen).
Was 2 keer op een plek (open stuk/langs rand van bos). En een keer in compleet open landschap (langs brede invalsweg stad, geen bebouwing in de buurt).
Zijn er meer mensen di er last van hebben (gekregen)?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 mei 2016 22:38

Slechter GPS ontvangst kan betekenen dat er vocht in de forerunner is gekomen, maar ook verandering van kleding die het horloge afdekken en mogelijk vocht/zweet vasthouden en daardoor verstoring verzorgen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mhlruben

Berichtdoor Mhlruben » 05 mei 2016 09:27

Marco,
Bedankt weer voor je reactie. Ik houd het in de gaten.
Denk overigens niet dat dit het geweest is, draag veel korte mouwen en anders horloge over de mouwen

Groet

Marcel

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”