Edge 1000 en Afstand-gegevensveld

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
Knox

Edge 1000 en Afstand-gegevensveld

Berichtdoor Knox » 19 apr 2016 10:47

Als ik een koers rijd, werken de gegevensvelden "Afstand tot bestemming" en "ETA op bestemming" onafhankelijk of de timer wel of niet is ingeschakeld.
Het veld "Afstand", dat de inmiddels afgelegde afstand van een koers of activiteit weergeeft, werkt echter alleen als de timer is ingeschakeld.
Ik begrijp niet waarom dat zo is.
Mij lijkt dat als de Edge zonder timer kan bepalen welke afstand van een koers nog resteert, moet hij ook kunnen bepalen welke afstand reeds is afgelegd.
Iemand een idee hoe je de afgelegde afstand van een koers in een gegevensveld kunt krijgen zonder de timer te gebruiken?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 mei 2016 11:50

De Afstand is afhankelijk van de timer c.q. van de lengte van de opgenomen track/activiteit.

Er zijn totaal 4 Afstands velden (in Afstand veld keuze), naast Afstand, Afstand - laatste ronde, Afstand - Ronde en Afstandsteller

Mogelijk dat deze laatste het zonder de timer doet? Geeft de afstand aan die het toestel totaal heeft gedaan (kilometerteller). (niet getest)

De Timer kan automatische gestart worden, mogelijk is dat een optie?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”