Edge 800 onmogelijk om route te rijden

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
Azut75

Edge 800 onmogelijk om route te rijden

Berichtdoor Azut75 » 12 apr 2016 11:36

Een route in Basecamp gemaakt van bijvoorbeeld 80 km, is na overzetten in de Edge opeens 3000 km ? en is niet te rijden. ( op de kaart op de edge zichtbaar als een soort 'spaghetti' van roze lijnen.
De instellingen op de Edge zijn hetzelfde als in Basecamp.

Dezelfde route in track omgezet in basecamp komt wel goed over in de Edge en is wel te rijden.

Ik wil echter een route rijden met navigatie aanwijzingen.

Wat is er aan de hand?

Alexander
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 apr 2016 22:47

Verander de activiteit van de route in BaseCamp eens naar direct en laat deze berekenen, wissel dan weer terug naar de oorspronkelijk activiteit.

En controleer of de vermijdingen van deze activiteit in BaseCamp overeen komen met de vermijdingen in Routeringsinstellingen in de activiteitenprofiel op de Edge.

Welk model Edge is het?
Welke kaart gebruik je?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Azut75

Berichtdoor Azut75 » 15 apr 2016 11:10

Hoi Marco,

Ik heb het probleem al opgelost door wat verder te kijken op dit forum.
Als ik de routes omzet met Javawa tool dan gaan ze goed.

Het enige wat ik zou willen dat het nauwkeuriger wordt.
Nu ligt de route/koers vaak naast de weg ( op de Edge), op het platteland niet zo'n probleem, maar in stedelijk gebied wordt het dan te onnauwkeurig, waarbij je veel verkeerd rijdt. ook de wegwijzer meldingen zijn regelmatig niet juist. ( op een rechte weg, opeens melding rechts?)
In basecamp wordt de route/koers wel exact op de weg aangegeven.

Ik gebruik de Edge 800 met Benelux openfietsmap.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 apr 2016 19:59

Probeer eens in BaseCamp een route te maken (of bestaande te nemen) en die via rechtermuisknop om te zetten naar een Spoor (Spoor van route maken).

Daarna het spoor naar de Edge verzenden/slepen.

Kijk ook bij de instellingen van BaseCamp of alle vinkjes zijn uitgezet bij Toesteloverdracht en dan bewaren, dit geeft ook vaak problemen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”