Update kaart Edge Touring (plus) - microSD te klein

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
Jose

Update kaart Edge Touring (plus) - microSD te klein

Berichtdoor Jose » 01 jun 2015 12:39

een vraag over het updaten van mijn GARMIN touring plus

laatst kreeg ik een bericht in Garmin express om ee update te doen en dr melding dat het sd card van 6mg te klein was . zouden plaats ik er eentje van 32mg . maar wat blijkt dan dat de kaarten van Europa die origineel op staan niet meer te vinden zijn . Zouden het oude kaartje terug geplaatst en dan zie de kaarten van Europa wel . Hoe kan ik dit oplossen aub .Dank u
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jun 2015 15:49

Mogelijk werkt het als je de kaarten van de 6Gb kaart overzet naar de 32Gb kaart.

Maar het update proces kennende zou het voldoende zijn om eerst de kaarten van de 6Gb microSD te verwijderen en dan nogmaals te updaten.

Voor de zekerheid, het gratis programma JaVaWa Device Manager downloaden en hiermee ene backup van de Edge EN microSD maken voordat je wijzigingen gaat doorvoeren.

Zorg wel dat je de laatste versie van Garmin Express gebruikt, momenteel iets van versie 4.0.22.0 dacht ik en dan de Update nog eens proberen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Reddevel

Berichtdoor Reddevel » 30 mei 2016 19:04

Voor de zekerheid, het gratis programma JaVaWa Device Manager downloaden en hiermee ene backup van de Edge EN microSD maken voordat je wijzigingen gaat doorvoeren

Ik zou ook een groter microSD kaar willen plaatsen maar is het dan ook niet mogelijk om die Back-up naar de grotere microSD kaart te schrijven???
groetjes,
je bent nooit te oud om te leren
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 mei 2016 19:15

Jawel, met een Edge Touring is het mogelijk om de microSD te vervangen door een grotere.

Via Verkenner of Finder kopiëren of met de JaVaWa Device Manager Backup van huidige microSD en Herstel naar de nieuwe microSD uitvoeren
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Reddevel

Berichtdoor Reddevel » 30 mei 2016 19:23

En is het dan ook mogelijk om de OpenFietsMap (Europa) of OpenStreetMap daar bij op te zetten zodat ik met beide zou kunnen werken???
groetjes,

Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 mei 2016 19:54

Ja, prima mogelijk.

Daarnaast zorgen dat er maar 1 van deze kaarten actief is via de Kaartinstellingen (en de wereld basiskaart mag ook aan blijven).
Marco.

.
Reddevel

Berichtdoor Reddevel » 30 mei 2016 20:01

Kan ik hier ergens terug vinden hoe ik te werk moet gaan om de OpenFietsMap (Europa) werkende op de microSD kaart te zetten nadat ik de back-up op de grotere microSD kaart heb gezet of kan iemand mij dat uitleggen?
groetjes,

Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 mei 2016 19:29

Halverwege deze pagina staat een handleiding (in het Engels) voor installatie op de GPS http://www.openfietsmap.nl/installation
Marco.

.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”