Garmin Edge 1000

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
Ruddesmet

Garmin Edge 1000

Berichtdoor Ruddesmet » 29 jul 2014 12:39

Bij het rijden met mijn Edge 1000 Garmin met gemaakte ritten met BaseCamp krijg ik bij het afslaan naar een andere straat geen signaal, en bij sommige andere ritten wel (pijl om af te slaan is altijd te zien) maar het signaal ontbreekt, niet alle alle ritten. (Tonen staat altijd aan.)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jul 2014 17:33

De rit gemaakt in BaseCamp, worden die in BaseCamp met de voetjes of met de 3 groene puntjes (route) aangeduid?

En op welke kaart heb je ze gemaakt?

Soms lopen wegen gewoon door (doorlopende wegen) dan wordt er niet aangegeven dat je moet afslaan, maar dien je gewoon de weg te volgen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ruddesmet

Berichtdoor Ruddesmet » 29 jul 2014 18:48

De ritten worden op Open Street Map gemaakt en met de 3 groene puntjes.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jul 2014 20:35

Bij maken en rijden van routes is het wel heel belangrijk dat de kaart op de computer hetzelfde is als in de GPS. De Edge herberekend anders de route op de kaart of of er gebeuren zaken tijden overdracht die de route enigszins veranderen.

Heb je dezelfde versie/datum van OpenFietsmap in de GPS gezet (of op microSD) en ook de standaard kaart van de Edge 1000 uitgeschakeld?

Als laatste dien je in BaseCamp bij de Toesteloverdracht opties (Menu Bewerken - Opties - Toesteloverdracht) alle vinkjes te verwijderen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Ruddesmet

Berichtdoor Ruddesmet » 29 jul 2014 21:07

Ik heb nu de instellingen aangepast zoals in uw bericht.
Ik heb een Open Street Map groot deel Europa gedownload enkele dagen geleden. De Open Street Map in mijn GPS is moeilijk om mee te werken, want dat duurt een eeuwigheid om de kaart te zien in BaseCamp en dan kan ik daar geen route op maken, ik heb ook de ander kaarten uitgeschakeld in mijn gps en enkel Open Street Map ingeschakeld.
Morgen testen op de weg, ik ben benieuwd.
In ieder geval al bedankt. Spijtig dat er geen manier is om de kaart uit mijn gps in BaseCamp te plaatsen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jul 2014 21:13

Ruddesmet schreef:Spijtig dat er geen manier is om de kaart uit mijn gps in BaseCamp te plaatsen.

Die is er wel, de eenvoudigste variant is de kaart op een USB stick te zetten of op een SD kaart die rechtstreeks in de computer zit. De USB verbinding naar de Edge is de grootste vertraging.

Of een virtuele SD kaart: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=918

Meeste wat gevorderden prefereren al snel alleen de OpenFietsMap kaart die voor computer en GPX (of sd-kaart) beschikbaar is.
Marco.

.
Ruddesmet

Berichtdoor Ruddesmet » 30 jul 2014 09:05

JaVaWa GMTK 3.7 is nu geinstalleerd op mijn computer en bij het openen zie ik nu mijn kaarten staan uit BaseCamp. Ik heb mijn gps 1000 aangesloten, maar weet nu nog niet hoe ik de kaart OSM bij mij in BaseCamp kan overzetten.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 jul 2014 09:31

Bedoeld om een kaart uit het toestel of vanaf een microSD kaart op de Computer te krijgen, bruikbaar in BaseCamp zonder aangesloten toestel. Ik verwijs hierboven met een link naar een procedure die ook op video is uitgelegd en in diverse pagina's op dit forum.

Om een OSM kaart zoals OpenFietsMap vanaf de computer naar een microSD kaart te sturen, is het programma Garmin MapInstall om een compilatie te maken en te versturen. Dit programma staat al op uw computer naast BaseCamp in Garmin menu van de computer.

JaVaWa GMTK is een programma om kaarten op de computer te beheren en JaVaWa Device Manager is om kaarten + inhoud van een toestel te beheren.

Via onze GPS Helpdesk kunnen we ondersteuning bieden om hierbij te helpen.
Marco.

.
Ruddesmet

Berichtdoor Ruddesmet » 30 jul 2014 10:47

Bedank voor de prima informatie. Zeer nuttig en goed te volgen.
Alles gelukt.
berthy

Berichtdoor berthy » 18 sep 2017 12:32

Kan ik ritten op geslagen op een sd kaart in mijn edge 1000 Over zetten naar mijn toestel zonder pc
alvast bedankt
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 sep 2017 13:24

Nee.

Wel euhhh ja, door ze te rijden, waarna de gereden activiteit intern staat en weer naar koers is te converteren.

(soms via een verkenner/bestandsbeheerder op een telefoon/tablet met OTG kabels, enzo).
Marco.

.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”