citynavigator europa garmin edge800

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Johnbartels

citynavigator europa garmin edge800

Berichtdoor Johnbartels » 21 sep 2013 15:41

Vraag,ik heb sinds juni 2013 een edge800 compleet met citynavgator europa
Als ik hiermee een route plan word ik vaak (bijna altijd) over N wegen gestuurd
De instelling staat natuurlijk op alleen fiets,doe ik iets verkeerd of moet ik andere kaarten downloaden/kopen ?[/b]
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 sep 2013 10:34

De City Navigator kaart is een Auto/Motor kaart en er staan geen fietspaden in. Dit kan in Nederland en noord België voro ons gevoel tot rare routes leiden.

Maar ook de instellingen zijn belangrijk, dus staat de Edge 800 op Fiets en worden snelwegen vermeden?
Soms krijg je zelfs betere resultaten met deze kaart om voor voetganger/wandelen te kiezen en de kortste afstand en nooit de snelste tijd.

Deze kaart is wel goed bruikbaar in Frankrijk, Italië enzo, daar bestaan nauwelijks fietspaden en fiets je gelijk aan wat ook voro auto's geschikt is qua wegen.

Nu hangt het een beetje af wat voor fiets en hoe je fietst, maar in de BeNeLux raden we vaak de OpenFietsMap kaart aan, deze is gratis (doneren is wel zo netjes) en bevat alle fietspaden en te fietsen wegen in BeNeLux.

De kaart vind je hier: http://www.openfietsmap.nl/

Lees ook goed de routeringsinstellingen na, want die moeten heel anders staan dan je zou verwachten van een fietskaart!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”