Meerdere kaarten op sd kaart installeren

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
NicoM

Meerdere kaarten op sd kaart installeren

Berichtdoor NicoM » 29 aug 2013 17:11

Beste,

Wie kan mij vertellen of je twee of meerdere kaarten op een sd kaart kan zetten ( denk hierbij aan bv onroute en 2014.1 dekking geheel europa) en als dat kan hoe?

Met vriendelijke groet,

Nico
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 aug 2013 17:15

Het is altijd mogelijk, als 2 kaart bestand met meerdere kaarten erin of als bestand per kaart

Welke methode hangt van het GPS type af, dus welk toestel gebruik je?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
NicoM

Berichtdoor NicoM » 29 aug 2013 17:31

Marco schreef:Het is altijd mogelijk, als 2 kaart bestand met meerdere kaarten erin of als bestand per kaart

Welke methode hangt van het GPS type af, dus welk toestel gebruik je?

Het toestel van mij is en zumo 550
Ik wil dus kunnen schakelen op mijn zumo tussen dekkingsgebied europa of mijn onroute kaart/ progamma.
Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 aug 2013 08:52

Dan dien je in MapSource/MapInstall eerst de ene kaart te kiezen en te selecteren, daarna te wisselen naar de andere kaart en dan die te selecteren.

Zorg dat het bestand niet groter is dan 3,8Gb en dan verzenden naar de SD kaart. De SD kaart mag ook rechtstreeks in de computer zitten, dat scheel tijd, veel tijd met de overdracht.

Op de SD staat nu 1 bestand de gmapsupp.img + aanvullende gmapsupp bestandjes. Stop die in de zumo en dan kun je de kaarten onafhankelijk van elkaar uit/aan te zetten.

Een andere mogelijkheid is 2 verschillende SD kaarten.

Wat je niet mag doen is de OnRoute kaart in de zumo zetten en de CN kaart op microSD, dan gaat de zumo550 anders werken (dacht vreemd routeren).

Gebruik als laatste de JaVaWa Device manager programma om te controleren of er geen kaart delen zijn achtergebleven in de zumo zelf, die kun je dan verwijderen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”