TomTom Rider 2013 of Garmin zumo 340 ?

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Pieter

TomTom Rider 2013 of Garmin zumo 340 ?

Berichtdoor Pieter » 14 mar 2013 16:56

Ik ben bezig om te kiezen voor of de Zumo 340 of de nieuwe Rider.
1.
In het forum lees ik dat de Zumo is in te stellen met een vrachtwagen profiel.
Dat is handig bij het rijden met een caravan. Is dat bij de nieuwe rider ook mogelijk?
2.
Veel lezend bekruipt me het gevoel dat de Zumo niet zo stabiel is dan de Rider. Klopt dat?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 mar 2013 19:56

De zom 340/350 is volgens mij best stabiel, de 660 heeft nog wel eens wat kuren, en met de 340/350 moet de routes op een wat andere manier laden en gebruiken, maar kuren? Nee, dat valt reuze mee.

Voorzover ik weet heeft de zumo 340 geen vrachtwagen stand. Daarnaast, als dat al zou zou zijn, de vrachtwagen info staat niet in de kaart (volgens mij), dus danzou het evengoed falen.

De zumo 340 is een motor en auto toestel. Met caravans word geen rekening gehouden. Maar als je gewoon een auto route met de snelste tijd kiest, dan is dat toch 95% snelweg.

De TT Rider is ook een mooi model en doet het ook prima!

Er is op deze site nog ergens een oud vergelijk te vinden en in basis is de keuze nu als volgt:
- Meest eenvoudige GPS -> TomTom Rider
- Makkelijk een "mooie" route laten maken -> TomTom
- Precies willen weten waar je allemaal geweest bent? -> Garmin (TomTom)
- perfect alle routes vanaf internet kunnen gebruiken, bewerken, aanpassen en laden? -> 1. Garmin, 2. TomTom
- Beste beeldscherm in de zon? -> Garmin
- Alles uit de GPS kunnen halen qua routes, tracks? -> Garmin
- Veel alleen rijden en bonnefooi? -> TomTom
- Veel clubroutes en andere groeptoers? -> Garmin
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Snarf

Berichtdoor Snarf » 16 mar 2013 09:07

Als je 'm ook naast de motor wilt gebruiken zou ik de 350 pakken omdat die direct geleverd wordt met een autosteun en voedingskabel voor in de auto. Voor zowel de 340 als de TomTom geldt dat je die los erbij moet kopen. Zeker nu de 350 overal voor zo'n 450 euro gaat.

Als je een laptop meeneemt kan je natuurlijk wel vanuit Basecamp een vrachtwagenroute maken en die laden in je gps; maar de zumo ondersteund alleen auto, motor en offroad.

Verder is de Garmin 340/350 makkelijker even in een binnenzak te stoppen dan de TomTom. Maar ga eens naar een winkel waar ze beiden hebben en speel er eens mee zodat je een gevoel krijgt bij de beide apparaten.

Terug naar “GPS en Kaart advies”