Vraag over GPS - wellicht niet op juiste plaats maar toch

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Nathan3gb

Vraag over GPS - wellicht niet op juiste plaats maar toch

Berichtdoor Nathan3gb » 13 sep 2012 13:33

Beste GPS-kenners,

Mijn naam is Nathan Stoffels, nieuw op dit forum.
Laat ik voorop stellen dat mijn kennis betreffende GPS minimaal is.

Mijn vraag komt dan wellicht ook wat onnozel over, ik wil hem toch graag stellen.
Ik heb een product/concept bedacht waar GPS in verwerkt moet worden.
Op basis daarvan heb ik een aantal vragen voor de kenners onder ons:

1. Is het mogelijk om een een GPS chip ter grote van een munt (2 euro) te maken?
2. Kan deze chip d.m.v. een kleine batterij, welke ook in diezelfde munt verwerkt zit werken in een periode van max 2uur?
3. Kan de GPS chip op afstand geactiveerd worden door een signaal vanaf een andere locatie?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties en excuses voor mijn onwetendheid.

Groet,

Nathan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 sep 2012 14:49

Ik zou zeggen: Ja, dat kan.

Maar je vraagt het op de verkeerde plek, je vraagt het nu op een plaats waar gebruikers zijn die GPS producten gebruiken.

En wij bouwen ze niet! We gebruiken ze alleen ;)

Je zult bij disciplines moeten zoeken, waarvan de ene iets van een technische en elektronische ontwerper/designer is van micro elektronica en de 2de een fabrikant. Zodat je de kan het gemaakt worden en kan het geproduceerd worden vragen beantwoord krijgt.

Op GPS forums kunnen we dan een sample testen of het werkt en werkbaar is. Dus, zodra je een sample hebt, stuur maar op, dan gaan we proberen.

Verder zie ik dat je dat je de vraag ook hier hebt gepost: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=29&t=38983
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Nathan3gb

Berichtdoor Nathan3gb » 13 sep 2012 15:06

Beste Marco,

Hartelijk dank voor je reactie.
En klopt inderdaad, heb dezelfde vraag ook op een ander forum gesteld.

Groet,

Nathan

Terug naar “GPS en Kaart advies”