OpenFietsMap - edge 1000

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Ruddesmet

OpenFietsMap - edge 1000

Berichtdoor Ruddesmet » 12 jul 2017 15:03

Probleem met het overzetten van de OpenFietsMap naar mijn edge 1000.
Ik heb in Basecamp OpenFietsMap BENELUX en EUROPA staan, en in mijn Edge 1000 heb ik BENELUX staan, tot daar geen enkel probleem met download en installeren. Nu zou ik graag een deel Normandië in Frankrijk in mijn Egde plaatsen en daar lukt het niet. IK heb al een selectie uit de kaart van Europa met Basecamp naar mijn Edge willen installeren, maar op het laatst is er de melding "niet verzonden". Ik heb ook al het deel OpenFietsMap
Benelux, N. France willen installeren, maar dat lukt niet, niettegenstaande dat ik gmapsupp.img nr 1 of 2 plaats zoals wordt geschreven.
Kan er mij iemand zeggen wat ik verkeerd doe? Ik heb plaats in mijn Edge 1000 werk met SD-kaart.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jul 2017 19:38

Hoe verzend je? MapInstall?
Zit de microSD direct in de computer of in de Edge (en die aan de computer)?

Waarom download je niet de OFM Europa zip voor je toestel en kopieer je die bestanden op de microSD kaart? Veel gemakkelijker.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ruddesmet

Berichtdoor Ruddesmet » 13 jul 2017 10:50

Ik verstuur met MapInstall, en heb een SD-kaart in mijn Edge 1000, 16 GB.
Ik heb OFM Europa gedownload en op de Sd-kaart met Map-Install geinstalleerd, maar gaf een foutmelding.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 jul 2017 14:05

De foutmelding is correct, je dient de andere gps download te gebruiken die al is verdeeld in meerdere regio's.

Als je probeert OFM EU vanaf de computer sturen, dan wordt er in 1 keer een bestand van 9GB+ gemaakt en dat ondersteund de microSD niet en de Oregon niet. Kaartbestanden mogen niet groter dan 4GB zijn.

Deze pagina, naar beneden bladeren en van de GPS versie de benodigde regio's downloaden, uitpakken en kopiëren naar microSD (ik plaats de microSD dan altijd direct in de computer, gaat het kopiëren vele malen sneller).
http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ruddesmet

Berichtdoor Ruddesmet » 13 jul 2017 16:31

Bedankt,
het is mij gelukt zoals u het heeft voorgesteld. :P

Terug naar “GPS en Kaart advies”