Aankoopadvies voor mijn vader (navigatie + dashcam) in 2017

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
ujjain

Aankoopadvies voor mijn vader (navigatie + dashcam) in 2017

Berichtdoor ujjain » 30 apr 2017 14:27

Mijn vader doet al heel lang met een oude TomTom en ik wil graag een nieuwe GPS voor hem kopen. Ook weet ik dat hij graag een dashcam zou hebben. Hij heeft geen mobiel internet op zijn telefoon op buitenshuis, wel een moderne LG Android 7-telefoon verder.

Hij spreekt geen Engels en hij is niet goed met ICT, maar hij snapt zijn huidige TomTom 135 M wel redelijk en zijn Android-telefoon snapt hij soms.

Deze 2 opties spreken mij aan:
Als ik voor de TomTom ga, zit ik te twijfelen tussen deze oplossingen voor een dashcam:
Ik rijd zelf nauwelijks in de auto en zou ook altijd Google Maps gebruiken, maar mijn vader rijdt vaak, gebruikt graag een TomTom en heeft geen mobiel internet, dus tips zouden welkom zijn!

Belangrijk voor mijn vader:
  • Gratis lifetime updates
  • Eenvoud
  • Navigeren is nog weleens lastig met zijn huidige TomTom bij rare afslagen
  • Hij kana alleen zijn rechterhand goed gebruiken, TomTom 125 met zuignap momenteel is superlastig.
  • Bij voorkeur zoveel mogelijk live verkeersinformatie zonder mobiel internet te gebruiken.
  • Hij heeft een 256GB micro-SD in zijn telefoon, maar volgens mij heeft hij daar niet zoveel aan met de MiVue en DrivePro. Je kunt de opslag niet tegelijk in telefoon en dashcam gebruiken.
Belangrijk voor mij zijn:
  • Dat ik weinig wordt lastig gevallen met technische ondersteuning, misschien 1x per 3 maanden iets doe, dus liever niet te complex.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 apr 2017 21:07

Oef, lastige, TomTom blijven gebruiken EN een losse dashcam of een Garmin met dashcam erin.

Ik zou voor de Garmin gaan, omdat het maar 1 apparaat is en de beelden van de camera niet afleiden. Zelf zou ik meer voor een dashcam opteren die zwartwit beeldscherm heeft (maar wel kleuren opneemt) en waarbij je het beeldscherm normaal uit staat.
Voor je vader is het belangrijk zo min mogelijk wijzigingen te hebben, maar als je nu een nieuwe TomTom koopt is de menu structuur heel anders dan in de oudere modellen en zou de stap naar Garmin mogelijk minder lastig zijn dan de stap naar een nieuwe TomTom.

Ik zou zeggen (los van de dashcam) neem je vader mee naar een Mediamarkt om daar de verschillen te laten ervaren, of bestel ze allebei en besluit binnen 30 dagen (retour garantie).

Qua navigatie hebben TomTom en Garmin beide hun eigenaardigheden, dus wat op de ene goed is kan op de andere minder zijn en omgekeerd, maar slecht is het meestal niet, alleen anders.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”