keuze navigatie voor camper

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Gerard van kampen

keuze navigatie voor camper

Berichtdoor Gerard van kampen » 27 mar 2017 18:10

Hoi forumleden,
Voor onze camper willen we een nieuwe navigatie aanschaffen met wat meer mogelijkheden als de Zenec die we nu hebben. Naast de normale navigatiefuncties zouden we de mogelijkheid willen hebben om tracks vanuit de laptop naar het toestel te kunnen downloaden en ook weer gereden routes als gpx file te up-loaden. Dat zou dan wel off-line moeten kunnen. Het zou handig zijn als er OSM maps in te lezen zijn. Scherm moet toch wel 6 inch, of liever nog 7 inch zijn. De Zenec is een 2 DIN inbouwapparaat, Dat hoeft niet persé.

Voor wandelen / fietsen gebruiken we een Garmin Oregon 600, Die heeft in combinatie met Basecamp dat soort functies, maar ik weet niet of Garmin voor autonavigatie het juiste apparaat is. Onze Oregon loopt met enige regelmaat vast tijdens fietsen. Dan is het even een batterij er uit halen, terug zetten en opnieuw de route starten. Dat wil je bij rijden met een auto/camper niet hebben.

Groet,

Gerard
Wolf

Berichtdoor Wolf » 27 mar 2017 21:50

tablet met OSMand(gratis) en OSM-kaarten geen optie?
Kan doen wat je vraagt.
smartphone/tablet met Osmand en Google maps
Nuvi 765T (wordt nog weinig gebruikt)
Etrex Legend HCx
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 mar 2017 11:28

Als het gaat om tracks, dan zie ik alleen de Garmin Montana en de zumo 590/595 als modellen die dit kunnen. maar zijn qua scherm te klein (max 5" voor zumo)

Zelf zou ik BaseCamp met OSM kaarten gebruiken om routes te plannen, om te zetten naar tracks en deze tracks inderdaad in een Android Tablet (Samsung waarschijnlijk) of iPad gebruiken om te navigeren.

Met Android is er meer flexibiliteit vind ik zelf en kun je zelfs programma's zoals Navigon en Sygic hierbij is de Website MyRouteApp ook ene goed hulpmiddel om bv je tracks in te bewaren en in Sygic na te rijden.

Op tables programma's als OSMAND, ORUXMAP, Maps.me, Galileo, TwoNav, etc.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Gerard van kampen

Berichtdoor Gerard van kampen » 29 mar 2017 07:59

Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie, ik ga eens proberen een navigatieprogramma op mijn Samsung tablet te zetten.

Ik vraag me nog wel af of b.v. een Garmin Camper 760 LMT-D de zelfde communicatie mogelijkheden heeft via Basecamp als wat ik gewend ben met mijn wandel/fiets GPS Oregon 600.

Dan nog een andere vraag; is bij Tomtom "Mydrive" iets vergelijkbaars als Basecamp, werkt dat ook off-line?

Met vriendelijke groet,

Gerard van Kampen
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 mar 2017 12:54

Gerard van kampen schreef:Ik vraag me nog wel af of b.v. een Garmin Camper 760 LMT-D de zelfde communicatie mogelijkheden heeft via Basecamp als wat ik gewend ben met mijn wandel/fiets GPS Oregon 600.

Nee, er zijn wel overeenkomsten, maar met de Oregon is het het makkelijkste. Met de Oregon kun je zelfs routes/tracks die in je toestel staan direct met BaseCamp bewerken. Met een Automotive model dien je eerste via het menu op het apparaat de route te verwijderen en dan in BaseCamp de nieuwe in BaseCamp aan te passen en daarna over te zetten. Verwijderen van routes/waypoints kan niet met BaseCamp.

Gerard van kampen schreef:Dan nog een andere vraag; is bij Tomtom "Mydrive" iets vergelijkbaars als BaseCamp, werkt dat ook off-line?
MyDrive heeft altijd een internet verbinding nodig om te werken, ken geen offline methodiek. MyDrive is een eenvoudige online route planner en intermediair tussen MyDrive (internet opslag) en TomTom GPS.
Een TomTom Camper GPS is daarmee ook een optie, ik weet alleen niet of dat model ook met GPX tracks om kan gaan zoals dat nu met de Rider 400/410 serie werkt. Als het werkt, dan is mogelijk de TomTom Camper GPS een betere keus dan de Garmin Camper model.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”