PC Kaarten niet gedetecteerd (BaseCamp -GMTK)

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Merel

PC Kaarten niet gedetecteerd (BaseCamp -GMTK)

Berichtdoor Merel » 26 feb 2017 15:55

Ik heb enkele pogingen gemaakt om kaarten van Freizeitkarte-osm.de te installeren op een interne harde schijf (E:) in een zelfgemaakte folder. Die pogingen lukten perfect. Alle nodige bestanden waren met Verkenner bereikbaar (inclusief telkens de uninstaller.exe welke goed van pas kwam).

Basecamp ziet echter die kaarten niet en GMTK evenmin. Ik zoek naar de reden waarom.
Ofwel ligt de reden bij BaseCamp ofwel bij de installatie van de Frezeit kaarten, ofwel bij Windows.

Op de Frezeitkarte website is de uitleg uiterst beknopt...
Microsoft Windows: Installation für Garmin BaseCamp:
Installationsarchiv der Freizeitkarte downloaden und entpacken
BaseCamp beenden (falls aktiv)
Karte installieren (Doppelklick auf Installationsarchiv)
BaseCamp starten

Tijdens de installatie krijgt men de vrije keuze in welke map de kaart mag worden geïnstalleerd.
Met de zelfgekozen map onder E:\ is de installatie ok , maar de kaarten zijn niet gedetecteerd.
- Een veronderstelling is dat de Freizeit installer het windows register niet op de juiste manier wijzigt, ter aanwijzing van de maplocatie.
- Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat BaseCamp slechts in de systeempartitie C: scant naar geïnstalleerde kaarten en nergens anders.

Een laatste poging, waarbij ik de door de installer aangereikte "default" locatie (op C:\...) klakkeloos heb aanvaard, gaf tot resultaat dat BC nu eindelijk WEL de Freizeit kaart (trouwens bij naam) toont in de menu droplijst. Ik ga er van uit dat GMTK die nu eveneens zal detecteren

Nota: Ik heb mij nooit vergist bij het downloaden voor de keuze tussen installatie voor PC of Garmin toestel.
Dat is uitgesloten van de mogelijke oorzaken.
Bedankt voor toelichting.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 feb 2017 18:58

Wat ik vermoed,dat als je een ander bestandslocatie kiest, dit niet correct in het register wordt aangepast, daarom werkt het wel als je niets veranderd.

hierna zou je de kaart met GMTK kunnen verplaatsen naar de E schijf.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”