zachte viapunten in mapsource worden harde viapunten op Garm

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Patrick

zachte viapunten in mapsource worden harde viapunten op Garm

Berichtdoor Patrick » 15 aug 2016 18:51

Ik maak een route in Mapsource en duid bij viapunten aan "geen waarschuwing" bij alle punten behalve start- en eindpunt.
Dit wil zeggen dat er geen melding van gemaakt wordt op de route toch?

Ik zend de route naar de Garmin Nuvi 765T en ik krijg een route met allemaal vlaggen op de viapunten en een lieve mevrouw die elk punt aankondigd! Om gek te worden!

Hoe zorg ik ervoor dat de viapunten enkel gevolgd worden en niet aangekondigd worden?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 aug 2016 19:50

In MapSource zijn punten niet op zacht te zetten, alleen in BaseCamp. Ik neem aan dat je BaseCamp gebruikt ;)

Echter, je nuvi 765T is van een oudere generatie, dezelfde generatie als zumo 660 en die ondersteunen het zacht/hard niet wat in BaseCamp en met de nieuwere toestellen wel kan (nuvi 2xxx en 3xxxx). Als het in je toestel geen roites of Aangep. Routes heet, maar Reisplanner dan weet je dat je een toestel van de nieuwere generatie hebt.

Ik dacht even dat unflag functie of ontvlaggen kan met de 765, maar dat heeft alleen zin als je bij de navigatie-instellingen in de nuvi; Herberekenen (bij fout rijden) kan uitschakelen. Kun je dat niet, dan heeft ontvlaggen met de RTWtool geen zin.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Patrick

Berichtdoor Patrick » 15 aug 2016 20:05

Inderdaad (sorry) ik gebruik Basecamp.
Op mijn Nuvi 765T heb ik aangepaste routes. Dus toestel van oudere generatie.
Wat is RTW tool? Kan ik dit ergens downloaden of vind ik dit in Basecamp?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 aug 2016 20:07

Hier vind je RTWtool: http://www.javawa.nl/rtwtool.html (handleiding doornemen is verstandig)

Hier staan een ouder unflag tool: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=306
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Patrick

Berichtdoor Patrick » 16 aug 2016 07:58

Marco

Ik heb ook een Dezl 760 LMT-D en die heeft inderdaad Reisplanner.
Daar werkt de route perfect mee.

Dus voor mijn oudere Nuvi gebruik ik dan best MapSource?
Ik heb nu Windows 10 op mijn computer en Basecamp.

Kan ik hier MapSource nog bij opzetten zonder conflict met Basecamp
(Ik heb de DVD van MapSource die bij de Nuvi was)?
Ik veronderstel als ik de route vanuit MapSource naar mijn Nuvi stuur ik geen probleem zou mogen hebben.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 aug 2016 10:42

Je kunt BaseCamp en MapSource gewoon naast elkaar op de computer zetten en gebruiken. Kaarten worden gedeeld en staan maar 1x op de computer.

Antwoord op de vraag is MapSource de beste voor de oude nuvi? Nee, het maakt niet uit, je kunt net zo goed BaseCamp gebruiken.

Wel goed controleren bij overdrachtsinstellingen in BaseCamp dat daar alle vinkjes uit staan.
Marco.

.

Terug naar “GPS en Kaart advies”