tracks of kaart?

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Bobbes

tracks of kaart?

Berichtdoor Bobbes » 23 mei 2016 20:13

Hallo,
Ik ga via de reitsema route en de donauradweg naar wenen. Nu heb ik de tracks gedownload, maar heb op basecamp en de edge 800 alleen de kaarten van de benelux staan. Toch wil ik graag van de tracks routes maken en dan zo fietsen zoals ik dat ook in nederland doe. Zodat ik netjes van de ene weg naar de andere gestuurd kan worden zonder al te veel gezoek. Met een track krijg ik alleen een lijn te zien en moet zelf wegen zoeken om die lijn te volgen, toch? De oplossing zou dan een kaart van europa zijn? Vast bedankt voor de hulp
Groet,
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 mei 2016 21:00

De oplossing is inderdaad een kaart van dat gedeelte van Europa wat je nodig hebt op een microSD kaartje. Makkelijkste is via Openfietsmap website de GPS versie van Europa te kiezen en die op een aparte microSD te plaatsen om die in de Edge te kunnen stoppen. Routes maken met de Computer versie van Europa.

http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

Weet wel dat het maken van de routes niet altijd lukt, omdat sommige paden niet in de kaart staan, dan kom je er wel met de tracks, maar de route gaat niet over dat padje, maar via meestal een groter weg er in de buurt. Niet heel vaak, maar kan voorkomen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Bobbes

Berichtdoor Bobbes » 26 mei 2016 16:55

Hallo Marco,
Dankje. Is het eenvoudig om de kaart op die micro sd te zetten?

Groet,

Hans
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 mei 2016 17:26

De instructie staat in het Engels op de bovenstaande site.
Enig computerhandigheid en kennis is wel handig.

GPS version:

Unpack OFM(EU2016_x_GPS).zip and copy the garmin folder with gmapsupp.img on a (micro) SD-card
To put multiple areas on your gps device, rename the file gmapsupp.img (e.g. gmapsupp1.img, ofm_2016w.img) and store the files in the same garmin folder on micro SD card.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Bobbes

Berichtdoor Bobbes » 26 mei 2016 18:09

Ik heb een Mac en er staan al twee kaarten in het geheugen en eentje op sd kaart. Ik hoop dat die elkaar niet overschrijven.

Groet,

Hans

Terug naar “GPS en Kaart advies”