2016: nog een Lifetime voor een zumo 550 kopen?

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Sus

2016: nog een Lifetime voor een zumo 550 kopen?

Berichtdoor Sus » 14 feb 2016 08:58

Beste,

Ik heb een zumo 550 en nog nooit geupdatet
Nu heb ik hier gezien dat het toch nog kan via het extra geheugenkaartje.

Mijn vraag is: is het nog de moeite om er voor te betalen en dan eenmalig of life time??
Hoe lang gaan ze de zumo 550 nog ondersteunen??

Of kan ik beter een nieuwe kopen maar mijn toestel is nog in zeer goede staat.

Alvast bedankt.

Mvg,

Sus
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 feb 2016 11:36

Ik zou geen geld meer in de 550 stoppen, deze is lang uit productie en de garantie termijn van 5 jaar is zeer waarschijnlijk ook verstreken. Als de 550 kapot gaat ben je de 90 euro voor de Lifetime update kwijt.

Als kaart alternatief worden Open Source kaarten ook wel gebruikt in de zumo 550.

Meest voor de hand liggende keus voor een nieuw toestel is een Garmin zumo 340 (West-Europa) de zumo 390 (Kaart Europa en bellen mogelijk) of als MP3's ook nodig zijn een Garmin zumo 590.

Als alternatief is de TomTom Rider 40 of 400 een goede (wel bellen, geen mp3 en geen auto accessoires).

Nieuwste toestellen geven ook rijbaanbegeleiding en snelwegbord informatie onderweg op de snelweg. En de nieuwe toestellen zijn allemaal voorzien van een kaart lifetime update, dus nooit meer verouderde kaarten.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Sus

Berichtdoor Sus » 15 feb 2016 18:09

Beste,

Bedankt voor de goede uitleg.

Mvg.

Sus

Terug naar “GPS en Kaart advies”