Garmin 2699lmt-d aanschaffen of toch een ander?

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Onderweg

Garmin 2699lmt-d aanschaffen of toch een ander?

Berichtdoor Onderweg » 16 sep 2015 01:25

Mijn oude Navigon is aan vervanging toe en ik had mijn oog laten vallen op de Garmin 2699lmt-d.

Na een bezoek aan de Media Markt om een en ander uit te testen, ben ik bang dat ik toch op zoek moet naar een ander toestel. Okay, de medewerkers waren niet echt heel goed op de hoogte dus vandaar dat ik hier, in mijn eerste bericht op dit forum, om advies kom vragen.

Ik gebruik het apparaat in mijn camper. Als wij op pad zijn is het voor ons belangrijk om de volgende poi's in de omgeving van de route te zien: winkels, camperplaatsen en benzinepompen.
Dit om al rijdend te kunnen besluiten om even langs b.v. de Lidl te gaan om boodschappen te doen. Of, hier is het mooi en er is nog een camperplaats om te overnachten ook. Mcdonald b.v. voor oeps ik moet even op internet kijken.

Van de medewerkers van Media Markt heb ik echter te horen gekregen dat er slechts drie soorten langs de route worden aangegeven: Restaurants, Benzinepompen en Parkeerplaatsen. Dit veranderen in mijn voorkeuren als boven schijnt niet mogelijk te zijn.
Er werd ook gezegd dat eigen poi's (camperplaatsen) niet op de kaart getoond worden.
Kloppen deze opmerkingen en zo ja is het mogelijk om hier op een slimme manier verandering in te brengen?

Als dit inderdaad zo is moet ik dus de aanschaf van een ander toestel overwegen.
Indien het een ander toestel moet worden is voor ons ook van belang:
Groot scherm (mijn ogen worden er niet beter op)
Invoer van co-ordinaten
File informatie via TMC oid (geen internet onderweg)

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

Paul
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 sep 2015 21:31

Onderweg schreef:Van de medewerkers van Media Markt heb ik echter te horen gekregen dat er slechts drie soorten langs de route worden aangegeven: Restaurants, Benzinepompen en Parkeerplaatsen. Dit veranderen in mijn voorkeuren als boven schijnt niet mogelijk te zijn.

Ik weet het neit, per model wisselt het of je deze 3 kunt aanpassen of niet. Bijvoorbeeld met mijn zumo 590 kan ik deze 3 uit zetten, aanzetten en wijzigingen maken. Maar alleen met POI's die onderdeel van de kaart zijn en en niet met zelf geladen POI's. In mijn zumo 390 kan ik het wel aan/uit zetten, maar deze 3 niet wijzigen.
Garmin heeft teveel toestellen die helaas niet allemaal hetzelfde kunnen.

Met de nieuweste TomTom core heb ik geen ervaring, alleen met de oudere versie en daarin kun je per poi categorie bepalen wat wel/niet te tonen.

Onderweg schreef:Er werd ook gezegd dat eigen poi's (camperplaatsen) niet op de kaart getoond worden.

Dit hangt af van de schaal en niveau van inzoomen, pas bij verder inzoomen worden ze getoond, echter dan heb je geen wegen overzicht meer.

Voor mij klinkt het dat de overstap van Navigon naar Garmin je zal moeten laten wennen aan andere werkwijze, want de info zit wel in de Garmin , maar wordt neit direct op het scherm getoond, wel makkelijk zoeken langs een route bv, zeker voor de bijrijder(ster).

Een alternatief kan MapFactor Navigator (auto of free) zijn op een Android of Windows (niet RT) tablet. Maar of deze aan alle eisen voldoet weet ik zo niet.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Onderweg

Berichtdoor Onderweg » 16 sep 2015 23:17

Marco,
Bedankt voor je snelle reaktie !

Ik weet het neit, per model wisselt het of je deze 3 kunt aanpassen of niet.

Ik hoop dat er een 2699lmt-d gebruiker in de zaal zit die dit kan toelichten.

Los daarvan, misschien een vreemde vraag, kan je een van deze interne poi categorien vervangen door andere poi's?

Dit hangt af van de schaal en niveau van inzoomen

Als ik BaseCamp meeneem op mijn laptop, laat deze de eigen poi's wel goed zien ? (ik neem aan dat BaseCamp niet afhankelijk is van een internet verbinding maar slechts een verbinding via usb met de 2699)

wel makkelijk zoeken langs een route

Moeten deze poi's direct aan de route liggen of laat hij die poi's met een bepaalde straal langs de route zien?

Ik moet dus duidelijk verder met mijn speurtocht
Nogmaals bedankt

Paul
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 sep 2015 07:06

POIs vervangen uit de kaart kan niet, aanvullen Met losse/eigen wel.
Met BaseCamp kun je niet navigeren, wel plannen en zoeken. Kaart kan ook op computer worden gezet (Garmin expres, kaart installeren op computer), dan geen USB koppeling nodig.

Tijdens rijden langs de route straal zal niet meer zijn dan 500m, maar er zijn meer zoek mogelijkheden en op de kaart te tonen (iets zoeken en dan tonen op kaart waar het is, route is dan wel zichtbaar).

Bestel er 1 via een postorder bedrijf, probeer deze uit, en als deze niet bevalt weer terug sturen. Bij sommige pas binnen 30 dagen terug te sturen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Onderweg

Berichtdoor Onderweg » 18 sep 2015 23:40

Nogmaals bedankt Marco

probeer deze uit, en als deze niet bevalt weer terug sturen.

Uitstekend idee, ga ik doen !!

Na een tijdje proefdraaien zal ik mijn bevindingen hier toevoegen

Paul
Onderweg

Berichtdoor Onderweg » 08 okt 2015 20:25

Ik heb dit op kunnen lossen.

Het werkt nu zelfs beter dan op mijn oude Navigon :roll: :shock:

De gebruikte methode heb ik apart gezet met als onderwerp: De oplossing voor de Garmin nuvi

Paul

Terug naar “GPS en Kaart advies”