Back-up maken

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Steven

Back-up maken

Berichtdoor Steven » 19 mar 2015 15:48

Hi,

Veel informatie op deze website, waarvoor dank! Persoonlijk ben ik een ding nog niet tegengekomen en dat is een manier waarop ik een back-up kan maken van mijn tracks, kaarten en eventueel ook foto's en video's die ik onderweg maak.

Kom nu iets tegen over GaiaCloud. Heeft er iemand hier toevallig ervaring mee?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 mar 2015 16:59

In principe kun je alles in de Cloud zetten en het meest makkelijke is een cloud die je op bestands niveau kan gebruiken. Zelf doe ik veel met Dropbox (betaal versie 1TB), maar ook Google Drive en Microsoft Onedrive zijn mogelijkheden.

Zo gebruik ik Dropbox ook voor opslaan van van me vliegticket bv, maar ik zet er letterlijk alles in en heb deze ook op telefoon gekoppeld met bv een wachtwoorden database (versleuteld met keepass) en zo kan ik me wachtwoorden ook gebruiken op telefoon, tablet of laptop.

Zelfs de BaseCamp database is er naartoe te verplaatsen, maar dan wel na afsluiten BaseCamp de tijd geven om te synchroniseren.

Gooi ik per ongeluk iets weg, dan ga ik naar de website van dropbox en herstel ik het bestand of overschreven met iets fouts, via zelfde weg weer terug te halen.

Hier staat ook een vergelijklijstje met prijzen: http://tweakers.net/nieuws/98076/dropbo ... ement.html
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Steven

Berichtdoor Steven » 23 mar 2015 15:51

Dankjewel! Dat is erg duidelijke informatie, en goed om te lezen dat Dropbox de prijzen gaat verlagen! Heb wat onderzoek gedaan en ben nog een andere cloud tegen gekomen: De hidrive van strato ( https://www.strato.nl/cloud-storage/hidrive/ ) Jammer dat die niet in het vergelijklijsje is opgenomen, want dat zou de keuze voor mij wel een stuk makkelijker maken. Ik ben er in ieder geval al wel uit dat ik ook maar gebruik ga maken van de cloud, maar nu nog even beslissen welke dan precies.

Terug naar “GPS en Kaart advies”