Nieuwe gps kopen

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Charel

Nieuwe gps kopen

Berichtdoor Charel » 14 mei 2014 07:23

Hallo,
Ik sta op het punt een Garmin Oregon 600 aan te schaffen. Via de site MrGps, heb ik al heel wat info bijgeleerd. Maar ik heb toch een specifieke vraag omtrent de te kopen (topo)kaarten.
Versta me niet verkeerd, ik ben volledige leek in deze materie.
Als ik voornoemde gps aanschaf, heb ik dan (topo)kaarten nodig als ik, in eerste instantie, enkel voorgemaakte routekaarten download (van bv. ANWB.NL). We gaan met vakantie naar Frankrijk en willen daar gaan fietsen en wandelen met gps-begeleiding. Er bestaan heel wat site (o.a. anwb) die voorgeprogrammeerde routes aanbieden. Maar heb ik daar zo'n topo-kaart van de streek of land voor nodig. Of dienen deze alleen wanneer je van je route afwijkt of zelf routes wil gaan maken.
Graag een reactie,
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 mei 2014 14:53

​Een Oregon 600 leveren kunnen wij ook:
010-01066-00 Oregon 600 € 326,89
010-01066-11 Oregon 600t € 387,26
010-01066-20 Oregon 650 € 387,26
010-01066-31 Oregon 650t € 447,64​

Voor wandelen word veelal de Topo Frankrijk van Garmin gekocht (heel Frankrijk of alleen een deel gebied). Voor fietsen word de OSM kaart OpenFietsMap gebruikt, deze is gratis te downloaden. Deze OSM kaart samen met een Oregon t versie (600t en 650t) is ene goede combi. de t is de extra Topo Europa die in de Oregon zit, maar vooral door de hoogte gegevens goed bruikbaar is (van te voren een hoogte profiel zien).

Echter weet ik dat de OpenFietsMap ook prima is om mee te wandelen en in eerste instantie ruim voldoende zijn. Een GPS werkt ook zonder dat er een kaart in zit, een auto terug vinden hoort dan ook geen probleem te zijn, zelfs als er geen kaart in zit.
De kaart helpt ons vaak om ons beter te oriënteren, beter perspectief van waar we staan en wat er verder in de omgeving is.

Ik weet niet wat u met ANWB routes bedoeld, volgens mij zijn dat geen routes die op de GPS te gebruiken zijn. Beter is om sites zoals [url]gpstracks.nl[/url] of [url]wikiloc.com[/url] of [url]gpsies.com[/url] te gebruiken, hier staan heel veel routes (tracks eigenlijk).

​Naast het kunnen leveren van een Oregon leveren we ook vaak de dienst om kaarten alvast op microSD te plaatsen en via onze GPS Helpdesk vaak nog ondersteuning op de computer bij het downloaden, controleren, aanpassen van de tochten van internet.

​Als u echter nog twijfelt, is het volgen van een GPS Kennismakings cursus beter, want dan kunt u alle toestellen voelen​ en kunt u een trainer uitvragen over kaarten en andere mogelijkheden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”