beginner

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Gerben

beginner

Berichtdoor Gerben » 28 apr 2014 08:01

Ik ben me momenteel aan het orienteren op een gps voor het maken van wandelingen. De wandelingen zullen voornamelijk plaatsvinden in Zwitserland en Nederland. Graag zou ik een gps willen met kaartmateriaal met hoogteverschillen en daarop aangegeven alle wandelpaden, zodat ik van te voren goed weet waar ik aan toe ben qua hoogte meters en afstanden. Touchscreen vind ik ook wel erg handig.
Wat adviseren jullie mij om aan te schaffen?

Zelf heb ik me het meest georientterd op de oregon 600t. Toch weet ik niet goed wat voor kaart daar standaard op zit, is het mogelijk daar de fietskaart van openstraatmap in te zetten?

Ik hoor graag van jullie (meer ervaren gpssers :wink:).

Groet,
Gerben
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 apr 2014 19:37

In de Oregon 600t zit een prima kaart voor de hoogte, de schaal is echter 1:100.000. Dit is te grof als je op de bonnefooi gaat wandelen, zeker bij wat slechter weer, maar meer dan voldoende als je tochten van internet download en die naloopt.

Als koopkaarten zijn er Topo Swiss en Topo Nederland Pro, deze zijn het meest gedetailleerd. Iets minder gedetailleerd, maar nog steeds veel beter dan de interne kaart details zijn de OSM kaarten.

Hiervan bestaan diverse soorten en maten, in Nederland word ook veel de OpenFietsMap kaart gebruikt.

http://www.openfietsmap.nl
http://www.kowoma.de/gps/freieKarten/os ... karte.html

Vergeet niet dat in de afstanden normaal niet de hoogte word meegenomen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”