Welk type Garmin voor in de auto om routes te kunnen rijden?

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Kurto

Welk type Garmin voor in de auto om routes te kunnen rijden?

Berichtdoor Kurto » 03 nov 2013 09:28

Hallo,

Wie kan me vertellen welk type GPS ik moet kiezen? Ik ben een leek in dit soort dingen.
Ik zoek een toestel welk de afgelegde reisweg opneemt terwijl ik rijd en achteraf kan gebruiken als GPS route. Met Garmin zou dit kunnen met behulp van Basecamp?
Ik heb nl. dikwijls vooraf vastgelegde routes te rijden en met behulp hiervan zal dit en stuk makkelijker zijn. Ik kocht een half jaar geleden een TOMTOM VIA130 maar hier kan je dus niks mee.

Mvg

Kurt
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 nov 2013 12:03

Vertel eerst eens wat je met het toestel gaat doen.

Wandelen, fietsen (toer, race, atb/mtb), motorrijden, cabrio, camper, bergbeklimmen?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kurto

Berichtdoor Kurto » 03 nov 2013 12:32

Hoi,

sorry dat vergat ik te vermelden. Ik gebruik 'm enkel in de wagen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 nov 2013 13:35

Ik zou dan zeggen een nuvi 24xx, 25xx, 27xx of 35xx maar zeker niet uit de goedkopere reeks.

Exact welke is heel lastig aan te geven, in deze vergelijk op de Garmin site zie ik dat alle toestellen 100 routes aankunnen en een reislog hebben, ik weet echter niet of bij alle modellen de routes ook vanuit extern kunnen komen.

En juist extern laden (via een bestand een route laden) is het gene wat nodig is voor routes van te voren laden. Normaal bij Garmin is het zo dat het extern laden dan wel werkt, maar soms nog met beperkingen in max aantal routepunten. En bij sommige modellen is daar met BaseCamp wat aan te doen (zie de zumo350 manier van routepunten verbergen) en bij sommige modellen is het gewoon een hard getal.

Beste is om Garmin zelf te bellen of nog betere is het om langs te gaan in bv een winkel van Waypoint om een toestel uit te zoeken en daarin een meegenomen lange route (met meer dan 35 routepunten) te laden en te controleren.

Teveel keus en te veel onduidelijkheid. Motortoestellen zoals de zumo350/390 of een Outdoor toestel zoals de Montana kunnen het wel.

Van andere merken is in ieder geval de TomTom Rider een mogelijkheid. Kijk ook eens op een camper forum, daar worden ook andere merken gebruikt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kurto

Berichtdoor Kurto » 03 nov 2013 13:45

Marco,

bedankt voor het snelle advies. Nu weet ik in welke richting ik moet gaan zoeken en vergelijken.

Mvg

Kurt

Terug naar “GPS en Kaart advies”