garmin drivesmart 61En de garmin nuvi2495

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
rvanderende

garmin drivesmart 61En de garmin nuvi2495

Berichtdoor rvanderende » 16 aug 2021 19:36

We hebben de garmin drivesmart 61
En de garmin nuvi2495
We dachten toen , we kopen een leuke grote en wat blijkt nu bij de nieuwe 61 maakt hij van de grote route 3 routes omdat hij niet de hele route aankan
Pakken we de kleine 2495 dan is het geen probleem
dus niet elke update is een verbetering

we krijgen de routen op de dag en dan zetten we die op de oude en gelijk op de nieuwe

de oude kijkt niet naar het aantals stops
de nieuwe zegt dat hij niet meer dan 29 stops aankan en dan maakt hij er 3 of meer route's van en meestal vol fouten

nu zitten we te denken aan een nieuwe 10 inc garmin maar ben bang dat deze ook begrenst is tot 29 stops
de 10 inc omdat we dan de afslagen sneller zien op voorhand
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 aug 2021 21:13

In basecamp in de eigenschappen van de route de viapunten die je niet perse wilt passeren op Niet waarschuwen zetten, de limiet geldt namelijk voor routepunten die wel gewaarschuwed worden.

Zo kan een route bestaan uit maar 2 harde (waarschuwen) punten, de eerste en de laatste en de overige op niet waarschuwen.

De oude nuvi is van een andere generatie waar die niet voor nodig is, maar soms ontvlaggen op wordt toegepast.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
rvanderende

Berichtdoor rvanderende » 20 aug 2021 16:20

goeden dag marco
we krijgen de routen net voor de trip dus aanpassen is geen optie

ik vrees dat de nieuwe 10 inc van carmin camper/vrachtwagen het zelfde probleem gaat geven

mijn vrouw kan geen kaartlezen dus het rijden en navigeren is voor mij

dus ik zit te denken aan een grote 10 inc zodat ik de afslagen ruim van te voren zie in plaats van net uit beeld wat regelmatig voorkomt bij 2 rotondes achter mekaar

dat de oude een andere generatie is had ik al begrepen

dus we zitten ook al te kijken naar tomtom want we krijgen de route voor tomtom en voor garmin
maar ok hopelijk krijgen we meer info
gr rob
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 aug 2021 17:43

Rob,

Als je naast een route ook een track krijgt, dan kun je die ook laden in de Drive smart 61 (vermoed ik) en dan in de drivesmart die converteren naar een route. Let dan wel op deze 2 zaken:
- Automatisch herberekenen bij anders rijden MOET UIT staan.
- Starten van de route, als je niet exact op begin punt staat en niet op de route kies altijd eerste punt in de route.
- Starten van de route als je exact op het beginpunt staat (wat niet vaak voorkomt) of al een stukje op de route staat, dan laatste punt.

Indien je niet aan deze trucjes houd, en je kiest verkeerde route punt, dan maakt de drivesmart een eigen route van jou naar eindpunt zonder rekening te houden met de echte route.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
rvanderende

Berichtdoor rvanderende » 20 aug 2021 18:34

ik dat eens proberen met de route vanwaar het fout ging
maar dan moet je wel de tijd krijgen om de route om te zetten

in iedergeval ben ik al blij dat niet de enige ben hiermee in de club
vandaar dat sommige ook weer de oude gekocht hebben die ik ook heb

van het weekend even de tom tom xxl van men broer halen om eens te kijken wat die van de route brouwd
in iedergeval dank voor de tip

gr rob

Terug naar “GPS en Kaart advies”