welke garmin en gekoppelde smartphone internet aan of uit ?

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
bertusjan

welke garmin en gekoppelde smartphone internet aan of uit ?

Berichtdoor bertusjan » 27 jun 2020 16:45

goedendag
ik ben op zoek naar een nieuwe navigatie mijn ook was gevallen op de garmin drive 61 lmt-s
nu lees ik dat als ik file informatie wil je de smartphone via een app moet koppelen dat kan echter moet ik dan ook mijn internet van smartphone aanlaten ? ben bang ( zeker voor lange ritten ) dat dit mij data bundel kost
of kan ik alleen de gps van smartphone gebruiken en internet van telefoon uitschakelen ?
weet iemand hier iets van ?
graag hoor ik van u
vr gr bertusjan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 jun 2020 15:15

Smartphone is alleen nodig als je bepaalde informatie van internet wilt gebruiken, zoals verkeersinformatie en weerinformatie, zeker geen locatiegegevens de gps zit in de Garmin zelf. En kan mogelijk gelijk als carkit werken.

Dit vergt maar weinig gegevens en zal zeker niet je datalimiet opsnoepen, dan is maken van fotos, video;s en continue een facebook die open staat op je telefoon veel meer gebruiken.

Smarthone hoeft niet gekoppeld te worden en te blijven, maar kan voor verkeersinformatie handig zijn wel te doen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”