Streetpilot en Nüvi

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
magielsr

Streetpilot en Nüvi

Berichtdoor magielsr » 15 jul 2019 14:27

Ik heb een Nüvi 250 en heb deze recentelijk geupdate met geheel Europa, prima gelukt! Echter op mijn vroegere SD-kaart stond ook Noord Amerika, deze is na de update verdwenen omdat ik nu een andere SD-kaart gebruik van 32 GB (daar past geheel Europa wel op). Ik wil nu de nieuwe Noord-Amerika dus maar kopen bij Garmin. Elke keer als ik deze wil bestellen krijg ik de waarschuwing dat deze kaart niet compatibel is met Streetpilot-toestellen. Betekent dit dat deze het ook niet op mijn Nüvi 250 doet?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 jul 2019 08:28

Correct.

Wat je kan kopen op de website van Garmin is een NTU editie en jij hebt een NT editie nodig. Die is niet meer te koop, tenzij je ergens bij een winkel nog een oude NT DVD vind waarop je dan ook weer een lifetime dient af te sluiten.

Goedkoopste is om een nieuwe Garmin te kopen en dan een model die Travel Edition heet/heeft, daar krijg je EU en NA (North America) kaarten bij en kun je via microSD wisselen van continent.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
magielsr

Berichtdoor magielsr » 16 jul 2019 15:51

Jammer voor mij! Bedankt voor je snelle en duidelijk antwoord!
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 16 jul 2019 23:18

Op de website staan NT-kaarten, geen NTU-kaarten. Staat duidelijk aangegeven, en bij de compatibele toestellen staat o.a. ook de zumo 550 waarvan ik zeker weet dat die niet overweg kan met NTU-kaarten.

De nüvi 250 staat er echter niet bij, en waarschijnlijk is de reden dat bij deze modellen de maximale kaartgrootte de helft is van wat de andere toestellen aankunnen.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “GPS en Kaart advies”